Vés al contingut principal

Lliurat el premi Campus Muntanya d'Alinyà

02 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Un treball de recerca sobre la interacció entre la gestió forestal i l’espècie gall fer (Tetrao urogallus), la població del qual ha disminuit en les darreres dècades a nivell global, realitzat per dos alumnes de Ciències Ambientals de la UAB ha estat el guardonat en aquesta segona edició.
Premi Alinyà
La Fundació Catalunya La Pedrera i la Universitat Autònoma de Barcelona han presentat la segona edició del Premi Campus Muntanya d’Alinyà amb la voluntat de posar en valor la qualitat dels millors treballs de fi de grau que es porten a terme cada any en el marc del “Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà”.

L’acte de lliurament d’aquesta segona edició del premi va tenir lloc ahir dijous dia 27, a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB). El projecte premiat ha estat el realitzat pels alumnes Alba Bofill i Guillem Guasch tutelats pels Dr. Roser Maneja, Dr. Josep Antoni Pujantell, Dr. David Molina i Dr. Eduard Ariza. El treball ha consistit en la realització de l’ “Anàlisi de la interacció entre la gestió forestal i el gall fer (Tetrao urogallus) a la vall d’Alinyà” que ha permès identificar alguns dels factors socioambientals que limiten aquesta espècie com ara el canvi climàtic, la presència humana, o la sobre població d’un dels seus depredadors.

L’acte va comptar també, entre altres, amb la presència de Javier Lafuente, vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics de la Universitat Autònoma de Barcelona; Antoni Méndez, degà de la Facultat de Ciències; Xavier Gabarrell, director de l’ICTA-UAB, i Miquel Rafa, director de Territori i Medi Ambient de la Fundació Catalunya La Pedrera.
Des dels inicis d’aquesta col·laboració en el 2012, han participat al Campus d’Alinyà més de 500 estudiants que han realitzat més de 50 treballs de fi de grau, estades de màster o pràctiques acadèmiques,  xifres que han permès consolidar aquest espai natural protegit ubicat a la comarca de l’Alt Urgell, com un entorn ideal per al desenvolupament d’activitats de recerca i pràctiques de camp relacionades amb el medi ambient i les ciències naturals, tant des de l’àmbit científic com humanístic.

El guardó és de caràcter biennal i consta d’un primer premi, consistent en 2.000 euros i la menció de dos treballs finalistes. En aquesta segona edició han optat al premi 32 alumnes que han realitzat un total de 10 treballs de fi de grau realitzats durant el període 2016-2018 en el marc del Campus d’Alinyà, valorant la seva qualitat científica, rellevància, aplicabilitat i innovació.

Premiats

(Curs 2016-2017)
Autors: Alba Bofill i Guillem Guasch
Tutors: Roser Maneja, Josep Antoni Pujantell, David Molina i Eduard Ariza