Vés al contingut principal

LIFE AQUAENVEC, reconegut com a un dels millors projectes LIFE 2015

14 abr. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El projecte europeu LIFE AQUAENVEC en què ha participat un equip de l'ICTA-UAB liderat per Joan Rieradevall i Xavier Gabarrell, ha estat nomenat com un dels millors projectes LIFE de 2015, juntament amb altres 24 projectes europeus.
Aquaenvec
AQUAENVEC s'ha centrat en l'avaluació i millora de l'ecoeficiència del cicle urbà de l'aigua mitjançant l'anàlisi del cicle de vida i de costos, en els casos d'estudi de Betanzos (La Corunya) i Calafell (Tarragona).

Els estats membre de la Unió Europea (UE) representats en el Comitè LIFE, juntament amb la Unitat LIFE, han premiat els 25 millors projectes d'aquest programa de finançament acabats en 2015. Entre ells, es troba el projecte LIFE AQUAENVEC, coordinat per Cetaqua (Centro Tecnológico del Agua) i executat en col·laboració amb l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB), la Universidad de Santiago de Compostela (USC) i la Universitat de València (UV). L'entrega del guardó tindrà lloc el proper 31 de maig a Brussel·les (Bèlgica). Aquest reconeixement s'afegeix al de millor projecte europeu en curs dels European Project Awards 2013, organitzats per l'European Projects Association (EPA).

El Projecte AQUAENVEC, que es va desenvolupar des de 2012 fins a mitjans de 2015, se centra en l'avaluació i millora de l'ecoeficiència del cicle urbà de l'aigua mitjançant l'anàlisi del cicle de vida i de costos. Els dos casos d'estudi han estat Betanzos (A Coruña) i Calafell (Tarragona), en els quals s'ha aconseguit la primera referència de certificació nacional d'ecoeficiència sota la ISO14045, així com la publicació de més de 10 articles en revistes científiques.

A més, s'ha desenvolupat una eina web per a l'avaluació de l'ecoeficiència en el cicle urbà de l'aigua, accessible en http://tool.life-aquaenvec.eu

D'aquesta manera, l'eina AQUAENVEC ajuda a la presa de decisions per a millorar la relació entre l'impacte ambiental i el cost de les activitats del cicle urbà de l'aigua.

Dins de