Vés al contingut principal

Les inscripcions als tallers de formació artística comencen el 18 de setembre

18 jul. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El dilluns 18 de setembre comencen les inscripcions per als tallers, cursos de formació artística i Grups Estables de la UAB del curs 23-24. Les diferents activitats semestrals i anuals impulsades per la Unitat de Cultura en Viu ofereixen l’oportunitat d’iniciar o continuar amb l’aprenentatge d’una disciplina artística de la mà de professionals del sector. Totes les propostes compten amb preus reduïts per a membres de la comunitat universitària de la UAB i reconeixement acadèmic de crèdits ECTS.

Formació artística 23-24

Els diferents tallers formen part de quatre aules de formació i creació (Música, Dansa, Teatre i Escriptura). Amb l'objectiu de convertir el campus de la UAB en un espai constant de formació i creació artística, cada Aula ofereix una àmplia varietat de cursos i tallers que permeten satisfer els interessos i nivells de cada membre de la comunitat universitària.

Els tallers i cursos proposats per al primer semestre del curs 2023-2024 inclouen Dansa Contemporània (nivell 1 i 2), Danses Urbanes, Cor de Cambra, Cor, Iniciació a la Tècnica de Veu, Orquestra, Grup Estable de Teatre, Iniciació a la Interpretació Teatral (nivell 1 i 2), Interpretació Teatral en Anglès, Escriptura Creativa (nivell 1) i l'activitat de Viu la Cultura. Totes les propostes ofereixen preus reduïts per als membres de la comunitat universitària de la UABreconeixement acadèmic de crèdits ECTS.

Des de la creació de l'Aula de Dansa el curs 1995-1996, sempre s’han organitzat tallers dirigits per coreògrafs professionals amb una àmplia experiència en aquest camp. Durant el primer semestre del curs 23-24, els membres de la UAB tenen l’oportunitat d’experimentar amb els diferents estils de dansa de la cultura hip-hop i aprofundir en les tècniques de la dansa contemporània, integrant les dinàmiques de moviment, d’improvisació, de creació i d’utilització de l’espai escènic.

L’Aula de Teatre, que es va formar l’any 1984, organitza diferents activitats formatives, divulgatives i de creació escènica de la mà de professionals destacats. Els tallers d’aquesta aula estan enfocats a la introducció a la interpretació teatral d’una manera divertida i dinàmica, tant en anglès com català.

L'Aula de Música, fundada el 2002, té com a objectiu crear un espai de trobada per a les diverses agrupacions musicals. Els membres de la comunitat universitària poden formar part d’una de les agrupacions musicals que participen en concerts i actuacions que s’organitzen dins i fora del campus universitari, com són el Cor, el Cor de Cambra i l’Orquestra de la UAB. Els membres d’ambdues agrupacions inverteixen una dedicació regular, ja que participen en assajos i concerts que se celebren al llarg del curs acadèmic. Així mateix, l’Aula de Música també ofereix un taller de Tècnica de Veu que permet als alumnes desenvolupar, cuidar i potenciar la veu.

Els tallers de l’Aula d’Escriptura ofereixen les tècniques fonamentals necessàries per escriure narrativa de ficció i assaigs. Amb l'ajuda d'aquests tallers, els participants poden millorar les seves habilitats d'escriptura i obtenir els recursos necessaris per començar o perfeccionar les seves obres literàries.

Finalment, aquest curs també es pot sol·licitar el carnet cultural i gaudir de la programació cultural de dansa, música i teatre, de caràcter professional i amateur de la Sala Teatre, i de les projeccions puntuals i cicles programats a la Sala Cinema. L’activitat de Viu la Cultura ofereix als estudiants la possibilitat de convalidar dos crèdits ECTS si assisteixen a un nombre determinat d’activitats i presenten una ressenya final sobre alguna d’elles.

Per formar part d’algunes agrupacions, cal fer una prova d’accés prèvia. Ja estan disponibles els formularis d’inscripcions per a les proves del Cor, l’Orquestra i el Grup Estable de Teatre. Dins del formulari, heu de reservar una de les hores disponibles per fer l’examen de nivell. En cas que no pugueu assistir a una de les franges horàries plantejades, us heu de posar en contacte amb nosaltres per reservar una altra data. En relació amb la resta de tallers, cal fer la inscripció en línia al portal web de Cultura en Viu. Existeix un apartat dedicat a cada taller on podeu trobar els detalls en específics (horaris, preus, descripció) i els formularis d’inscripció.

Si voleu més informació sobre la nostra activitat, els tallers artístics o la programació cultural pots contactar amb nosaltres mitjançant l’adreça electrònica cultura.enviu@uab.cat o les nostres xarxes socials.

Dins de