Vés al contingut principal

La UAB s'adhereix a un manifest per l'oficialitat del català a la UE

23 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Les universitats públiques catalanes han signat un manifest promogut per Òmnium Cultural que demana als estats membres de la Unió Europea el vot favorable a l'oficialitat del català a les institucions comunitàries.

L'ACUP s'adhereix a un manifest per l'oficialitat del català a la UE

Les universitats, juntament amb diferents organitzacions sindicals i empresarials, han escenificat la seva adhesió al manifest en un acte que ha tingut lloc aquest matí a la seu de l'Institut d'Estudis Catalans, a Barcelona, i al qual ha assistit la vicerectora d'Alumnat i Ocupabilitat de la UAB, Anabel Galán.

El text, que ha estat llegit per la realitzadora Sílvia Quer i l'actor Sergi López, és una carta oberta que apel·la els estats membres perquè votin a favor de l'oficialitat del català a la UE, «en la línia de la recent incorporació del català a la plataforma Erasmus+ i dels acords bilaterals que s’han anat impulsant amb diferents institucions europees».

Segons la carta, l'oficialitat representa «una protecció legal clau que possibilita que les llengües europees puguin gaudir d’una vitalitat i normalització plenes. Així ho vam comprovar quan el català es va fer oficial a l’estat Espanyol l’any 1978, després de 40 anys de prohibició per la dictadura». El text, a més, puntualitza que «moltes llengües amb un nombre similar o menor de parlants que el català ja són oficials a la UE» i que el nombre de llengües reconegudes ha anat augmentant al llarg del temps fins a les 24 actuals.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Pau, justícia i institucions sòlides

Dins de