Vés al contingut principal

La UAB redueix el consum energètic en més d'un 3 %

27 abr. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’any 2022 la UAB ha reduït el consum energètic en un 3 % respecte de l’any 2019 (prepandèmia). Les mesures d’estalvi i eficiència energètica executades, l’increment de temperatures i la millora en la gestió de les instal·lacions mitjançant l’ajust de les temperatures de consigna dels equips de climatització i dels horaris de funcionament han estat els principals causants d’aquesta reducció. El desplegament de les instal·lacions solars fotovoltaiques a diferents edificis hi han contribuït de manera rellevant.

Estalvi Energètic

Les mesures d’estalvi i eficiència energètica com les de gestió, un hivern més càlid i el desplegament de les energies renovables a la UAB contribueixen directament a la reducció del consum energètic global.

El consum global de la UAB durant l’any 2022, tenint en compte l’electricitat i el gas, s’ha reduït en un 3,35 % respecte de l’any 2019, mentre que si es compara amb l’any 2021, la reducció és del 3,46 %. Aquests estalvis posen de manifest que tant les mesures d’estalvi i eficiència energètica com les de gestió, un hivern més càlid i el desplegament de les energies renovables a la UAB contribueixen directament a la reducció del consum energètic global. El desplegament de les instal·lacions solars fotovoltaiques a la Biblioteca d’Humanitats, als Serveis Informàtics, a l’Escola d’Enginyeria i a Veterinària també hi han contribuït de manera rellevant.

Durant l’any 2022 la UAB va continuar amb un preu tancat de l’energia de 40,67 €/MWh. Els preus alcistes de l’energia que hi ha actualment no han tingut cap impacte en l’import total de la factura energètica.

Consegüentment, la despesa econòmica associada al consum d’energia a la UAB, tenint en compte l’electricitat i el gas, s’ha reduït considerablement respecte de l’any 2019. Mentre que el 2019 s’hi van destinar 5.159.110,68 euros, l’any 2022 se n’hi van destinar 4.179.268,72 euros, una reducció del 19 %. El tancament del preu de compra de l’electricitat executat durant l’any 2020 a 42,15€/MWh ha provocat que la UAB no es veiés afectada per la pujada dels preus de l’energia.

Si es compara l'any 2022 amb el 2021 també s’ha produït un estalvi econòmic. La despesa ha estat de 323.844,04 euros, cosa que suposa una reducció d’un 7,19 %.

Electricitat i gas
Durant el segon semestre de l’any 2022 s’ha produït una reducció del consum elèctric d’un 9,36 % respecte del 2019, mentre que si es compara amb el mateix període de l’any 2021, s’ha produït una reducció del 2,2 %.
Les mesures d’estalvi i eficiència energètica dutes a terme a la majoria dels edificis del campus, així com les millores en la gestió de les instal·lacions, han estat els principals causants d’aquest estalvi.

Cal remarcar la posada en servei de diferents plantes solars fotovoltaiques, que han aportat part de l’energia elèctrica consumida pels edificis.

Pel que fa al gas, durant el segon semestre de l’any 2022 s’ha produït una reducció del consum d’un 23,66 % respecte del 2019. Si es compara amb el mateix període de l’any 2021, s’ha produït una reducció del 41,42 %.

Aquesta reducció en el consum de gas es deu, principalment, a l’endarreriment en la posada en servei dels sistemes de calefacció, així com a l’anomalia en les temperatures hivernals, que han estat més altes de l’habitual.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Indústria, innovació i infraestructures