Vés al contingut principal

La UAB, reconeguda per la seva sostenibilitat ambiental

25 oct. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La CRUE-Sostenibilitat ha lliurat avui a Saragossa el Reconeixement de Sostenibilitat Ambiental a la UAB. El Vicerector de Campus i de Sostenibilitat, Xavier Gabarrell, ha estat l’encarregat de recollir la distinció que s'obté per primera vegada. La Universitat també ha obtingut una menció específica en el camp de la mobilitat.

Premi de la CRUE a la UAB

El reconeixement es basa en indicadors agrupats en els àmbits d'Organització, Docència i Investigació i Gestió Ambiental

Només altres tres universitats han obtingut el Reconeixement  global amb dues estrelles: la Universitat de Barcelona, la Universidad de Jaén, i la Universitat Politècnica de València.  Altres vuit universitat han obtingut el reconeixement d’una estrella.

El Grup de Treball d'Avaluació de la Sostenibilitat Universitària (GESU), de la CRUE-Sostenibilitat  va dissenyar fa més de deu anys una eina basada en indicadors que serveixin per conèixer la contribució a la sostenibilitat ambiental de les universitats i com a instrument de millora contínua de l'exercici ambiental d’aquestes.

Està basada en indicadors agrupats en els tres àmbits fonamentals d'actuació de les universitats: Organització, Docència i Investigació i Gestió Ambiental.

El sistema de reconeixement enguany compleix la seva segona edició i està pensat per a totes les universitats que vulguin continuar voluntàriament amb el procés.  El reconeixement pot ser de dos tipus: el reconeixement global i el reconeixement per àmbits. En aquest darrer tipus, la UAB ha obtingut una menció específica en el camp de la mobilitat.

Tres nivells de reconeixement

Per poder optar al reconeixement global es requereix assolir un mínim del 50% en la puntuació global de l'autodiagnòstic, i es pot obtenir algun dels tres nivells de reconeixement global identificats pel número d’estrelles.

El vicerector de Campus i Sostenibilitat, Xavier Gabarrell, ha agraït l’esforç de tota la comunitat de la UAB per aconseguir el reconeixement i l’ha esperonat a continuar treballant-hi: “només quatre universitats han obtingut la qualificació de dues estrelles, que identifica que la puntuació global obtinguda està entre el 70 i el 80% del màxim possible”. Per a obtenir les tres estrelles, que cap universitat ha obtingut, “encara queda coses a fer, i accions decidides com l’aprovació de la política climàtica de la UAB i la seva implementació ens farà avançar i liderar les accions de canvi cap a una universitat més compromesa amb el ODS i sostenible".

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Energia neta i assequible