Vés al contingut principal

La UAB presenta dues recerques sobre les ordres de protecció per les víctimes de violència masclista

28 feb. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Observatori Català de la Justícia en Violència Masclista organitza el dijous, 5 de març, al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, de Barcelona, la jornada “La recerca en violència masclista", on es presentaran tres investigacions, dues d'elles sobre les ordres de protecció, realitzades per les investigadores de la UAB, Encarna Bodelón i Lucía Ortiz, del grup de recerca Antígona.
Violència de gènere
Les investigadores de la UAB presentaran el primer estudi fet a Catalunya amb dades sobre expedients judicials d’ordres de protecció.
Les investigadores de la UAB presentaran a les 9.45h el primer estudi fet a Catalunya amb dades sobre expedients judicials d’ordres de protecció. Faran una anàlisi sobre quins factors incideixen en l’atorgament o denegació de les ordes de protecció en casos de violència de gènere, així com les motivacions judicials i els elements jurídics valorats en les resolucions.

Encarna Bodelón González i Lucía Ortiz Amaro, directora i investigadora del grup de recerca Antígona de la UAB realitzaran aquestes exposicions titulades “Anàlisi jurídica de les ordres de protecció a Catalunya des d’una perspectiva de gènere” i “Ordres de protecció i drets de les dones que han patit violència de gènere: obstacles per a una efectiva protecció”.

La jornada "La recerca en violència masclista" s'iniciarà a les 9h. al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Carrer Ausiàs March, 40. Barcelona), serà inaugurada per la consellera de Justícia i presidenta del'Observatori Català de la Justícia de Violència Masclista, Esther Capella.

A continuació, a les 9.15h es farà una presentació a càrrec de Josep M. Tamarit Sumalla i Alazne Aizpitarte Gorrotxategi, del grup de recerca sobre el sistema de justícia penal de la Universitat Oberta de Catalunya, titulada “Com respon el sistema de justícia penal a les necessitats de les víctimes de violència de gènere? Percepció dels professionals i de les víctimes”, en el decurs de la qual s’aproximarà a la preocupació per conèixer en quina mesura el sistema de justícia penal ha evolucionat per adaptar-se i donar millor resposta a les necessitats i als drets de les víctimes.

Per realitzar aquest estudi s’han entrevistat en profunditat a jutges i altres professionals dels jutjats de violència sobre la dona, i a víctimes de violència de gènere que han denunciat i el seu cas ha estat enjudiciat.

La cloenda de la jornada serà de les 10.45h a les 11h i anirà a càrrec de la presidenta de l'Insititut Català de les Dones, Laura Martínez Portell.

Aquesta anàlisi dels comportaments i els criteris que intervenen en els processos judicials, així com la possibilitat d’oferir elements de millora en la eficàcia de la gestió i de la decisió, i aprofundir en el coneixement i l’orientació que necessiten tots els actors, és clau per millorar els processos que afronten les dones víctimes de violència masclista.

La inscripció a la Jornada és gratuïta, es fa a través de la web hi ha temps fins al 4 de març o fins que s’exhaureixin les places.

Dins de