Vés al contingut principal

La UAB, present al primer congrés Barcelona Deep Tech Summit

22 set. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El rector de la UAB, Javier Lafuente, i la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, Rosa Maria Sebastián, han format part del primer congrés Barcelona Deep Tech Summit, celebrat el passat 22 de setembre a Barcelona, que ha comptat amb 500 participants nacionals i internacionals i amb grans empreses com la NASA, Meta IA, Nestlé o ABB Robòtics.

foto de grup al Barcelona Deep Tech Summit

L’esdeveniment ha estat inaugurat pel conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, la tercera tinent alcalde de Barcelona, Laia Bonet, i el rector de la UPC, Daniel Crespo Artiaga, com a representant de les universitats.

A les diferents sessions hi han participat els rectors de les universitats promotores del Barcelona Deep Tech Node, Javier Lafuente Sancho (UAB), Daniel Crespo Artiaga (UPC), Joan Guàrdia Olmos (UB), Oriol Amat (UPF) i la vicerectora Àngels Fitó Bertran (UOC), a més de Lluís Juncà, director general d’Innovació i Emprenedoria, Fèlix Ortega, director general de Barcelona Activa, i representants d’ACCIÓ.

El congrés ha comptat amb la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, i el primer tinent alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, que han debatut sobre la situació de l’emprenedoria tecnològica a Espanya i l’aportació de les start-up deep tech als desafiaments globals i contemporanis.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Barcelona obrirà en les properes setmanes un nou fons d’inversió que podria arribar als 30 M€ d’inversió publicoprivada per a start-up deep tech, aquelles que surten d’universitats i centres de recerca i treballen amb alta tecnologia per arribar a solucions innovadores que responguin als reptes presents i futurs de la societat.

Aquest fons se sumarà a un altre instrument de finançament creat per l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa per a start-up, Barcelona Accelera, que també va ser impulsat amb 10 milions d’euros d’inversió pública, una xifra que es va quintuplicar amb fons privats i repercuteix en les start-up de la ciutat.

L’impacte d’aquestes iniciatives representarà solucions i més innovació per resoldre malalties generalitzades i minoritàries, avenços en coets, satèl·lits, energies netes i transports, així com assumir els desafiaments socials i lluitar contra les desigualtats. Com a temàtiques globals, les diferents taules de debat i conferències del congrés han exposat  els avenços més disruptius en àmbits de la salut, la biotecnologia, la intel·ligència artificial, la cadena de blocs (blockchain), la mobilitat urbana, la quàntica o el new space, entre d’altres.

Barcelona Deep Tech Summit sorgeix com a iniciativa de Barcelona Activa i l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb les universitats públiques UB, UAB, UPC, UPF i UOC, i la coorganització d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat.

La trobada ha tingut com a patrocinadors Damm, AWS, Kaudal i Gohub, i ha comptat amb la col·laboració de partners de l’ecosistema: Institució CERCA, Associació Tecnio, Hellow Tomorrow, Deep Tech Alliance, Stage2, Secpho, Mobile World Capital Barcelona, ESADE BAN, IESE i Retina Prisa Media.

Més informació: Barcelona Deep Tech Summit

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible