Vés al contingut principal

La UAB organitza una jornada sobre l’aprenentatge servei

03 maig 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Fundació Autònoma Solidaria (FAS) organitza el 14 de maig, a les 9:30h, a l’edifici Àgora de la UAB, una jornada sobre l'aprenentatge servei (ApS) que pretén donar a conèixer la metodologia de l'aprenentatge servei i els projectes de compromís social.
Estudiants pel campus
El 14 de maig, a les 9.30h, la sala d’actes de l’edifici Àgora de la UAB será seu d’una jornada organitzada per la Fundació Autònoma Solidaria (FAS) sobre l’aprenentatge servei (ApS) que vol donar a conèixer la metodologia de l'aprenentatge servei i els projectes de compromís social, així com a instruments per introduir-los a les assignatures de la UAB i bones pràctiques realitzades a altres universitats.

L’ApS és una proposta educativa que vol combinar processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte en què els i les participants es puguin formar treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo. Intenta, doncs, ser un projecte educatiu amb utilitat social. La relació circular que s'estableix entre l'aprenentatge i el servei genera una nova realitat que intensifica els efectes de cadascuna per separat.

L’acte començarà amb una benvinguda per part de Josep Ros, vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat; i Maria Valdès, delegada de la rectora per a la Programació Acadèmica i Qualitat, que introduiran el procés d’institucionalització ApS a la UAB. Posteriorment, Judit Rifà, representant de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona, explicarà la necessitat de promoure l’ApS, a través de la seva pròpia experiència; i José Luís Lalueza i Sílvia Blanch, experts del grup promotor de l’ApS, comentaran la idoneïtat i pertinència d’aplicar aquesta metodologia a la UAB. A més, es presentaran tres mirades diferents de l’ApS: la d’un estudiant que l’ha cursat, la d’un docent que l’aplica i la d’una entitat que acull alumes d’ApS. Finalment, es realitzarà un mercat d’intercanvi de projectes a la Plaça Cívica, obert a totes les persones interessades, on diferents entitats compartiran la seva experiència.

Per participar a la jornada, cal formalitzar la inscripció a través d’un formulari.

Dins de