Vés al contingut principal

La UAB organitza l'exposició "Àngel Guimerà, dramaturg universal"

10 oct. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Del 10 d'octubre al 10 de desembre de 2024 a la Sala d'exposicions UAB (Edifici Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) es podrà visitar l'exposició "Àngel Guimerà, dramaturg universal", dedicada a la trajectòria internacional d'un dels dramaturgs més importants de la literatura catalana. Aquesta mostra s'emmarca dins de les activitats de l'Any Guimerà, destacant la influència i el llegat de l'autor en l'àmbit teatral mundial.

Expòsició Guimerà

Aquesta exposició inclou una selecció de documents, materials audiovisuals, objectes i cartells internacionals que il·lustren i expliquen la vida i la trajectòria internacional de Guimerà, destacant el seu paper en el context teatral mundial. La mostra pretén ressaltar la seva influència i llegat en el panorama dramàtic contemporani, centrant-se en Espanya, Europa i Amèrica. També es presentaran materials que reflecteixen traduccions i adaptacions de les seves obres en diversos idiomes, evidenciant el seu impacte més enllà de les fronteres catalanes.

Amb aquesta iniciativa, no sols es rendeix tribut a la figura de Guimerà, sinó que també es busca fomentar l'interès per la dramatúrgia catalana. L'exposició subratlla la necessitat de preservar i difondre el patrimoni cultural, assegurant que l'obra de Guimerà continuï inspirant a futures generacions.

L'exposició està organitzada pel vicerectorat de Comunicació i Cultura de la UAB, compte amb l'assessorament científic del Centre de Recerca en Arts Escèniques (CRAE-UAB) i la col·laboració del MAE-Centri de Documentació i Museu dels Arts Escèniques (Institut del Teatre de Barcelona) i la Casa Museu Àngel Guimerà del Vendrell.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat