Vés al contingut principal

La UAB i el CICAC presenten un informe sobre l'estat de la justícia a Catalunya

11 maig 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Un informe de l'Observatori Social i Econòmic de la Justícia del Consell de l'Advocacia Catalana i la UAB ofereix dades sobre la situació del sector a Catalunya: el temps que triga a resoldre's una demanda, la ràtio de jutges per habitant, etc. Serà presentat el 15 de maig.
Palau Macaya de Barcelona
El Consell de l'Advocacia Catalana (CICAC) i la UAB presentaran, el proper 15 de maig, l'Informe sobre l'estat de l'administració de justícia a Catalunya 2016, elaborat per la Càtedra Observatori Social i Econòmic de la Justícia CICAC-UAB. L'acte de presentació tindrà lloc a les 12 hores, a la sala d'actes del Palau Macaya (Passeig de Sant Joan, 108. Barcelona).

L'informe analitza el funcionament d'aquest servei públic a Catalunya i revela dades inèdites, com ara el temps que triga, de mitjana, a resoldre's una demanda en primera i en segona instància judicials, o la ràtio de jutges per habitant que hi ha a Catalunya i la comparació amb la resta de comunitats autònomes.

La presentació anirà a càrrec del president del Consell de l'Advocacia Catalana, Carles McCragh; la degana de la Facultat de Dret de la UAB, Esther Zapater; i els codirectors de la Càtedra, el catedràtic de dret processal Manuel Cachón i el catedràtic de dret constitucional Enric Fossas. La secretària de Relacions amb l'Administració de Justícia, Patrícia Gomà, clourà l'acte.

La Càtedra Observatori Social i Econòmic de la Justícia CICAC-UAB va ser creada el 2015 amb l'objectiu principal d'analitzar el funcionament de l'administració de justícia a Catalunya i els seus efectes socials i econòmics. Realitza informes anuals que proporcionen dades sobre aspectes de l'administració de justícia que afecten els ciutadans, analitza les repercussions econòmiques i socials de les reformes legislatives i du a terme estudis monogràfics sobre qüestions rellevants per a la prestació eficaç del servei públic de la justícia.

Dins de