Vés al contingut principal

La UAB i Banco Santander lliuren les Beques-Salari Ítaca

05 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
A la sisena edició, corresponent al curs 2014-2015, s’han concedit 23 beques per a cursar graus a joves amb talent procedents d’entorns desfavorables. Enguany, s’ha ampliat l'oferta, amb el suport del Consell Social, a estudiants de màster oficial.
UAB
Per sisè any consecutiu, la Universitat Autònoma de Barcelona i Banco Santander, a través de Santander Universidades, han concedit 23 Beques-Salari Ítaca que han permès l’accés als estudis superiors a estudiants de batxillerat amb un alt rendiment acadèmic que provenen d’entorns socioeconòmics amb dificultats.
Les beques van ser lliurades per Ferran Sancho, rector de la UAB; Luís Herrero, sotsdirector general de Banco Santander i director territorial de Catalunya de Banco Santander, i Gabriel Masfurroll, president del Consell Social de la UAB, en un acte que va tenir lloc el 4 de febrer passat a la UAB Casa Convalescència de Barcelona. Hi va haver també un reconeixement als estudiants que s’han graduat després de cursar íntegrament els  seus estudis amb una d’aquestes beques. Des del seu inici, s’han beneficiat més de 120 estudiants.

En aquesta sisena edició s’inclou el pagament de 500 euros mensuals durant deu  mesos a l’any (la quantia total de la beca és de 5.000 euros), renovables al llarg dels anys de durada dels estudis de grau. La dotació inclou l’import de la matrícula així com altres serveis de campus i, si fos necessari, les despeses d’allotjament a la Vila Universitària del campus de la UAB. Aquesta iniciativa, fruit del compromís social de la UAB, compta amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades, i va ser la primera d'aquestes característiques que es va posar en funcionament en una universitat espanyola.

Els 23 seleccionats d’aquesta edició -18 noies i 5 nois- han triat estudis de diferents àmbits com Periodisme, Ciències Biomèdiques, Comunicació Audiovisual, Dret, Educació Primària, Enginyeria Informàtica, Infermeria, Medicina, Microbiologia o Nanociència i Nanotecnologia.
A més, des d’aquest curs 2015-2016 les beques-salari financen també, amb el suport del Consell Social de la UAB, els estudis de màster oficial de 4 alumnes que van completar els seus estudis de grau amb l’ajuda de les Beques Ítaca.

Campus Ítaca: incentivant als estudiants de secundària

Aquesta iniciativa s'emmarca en la col·laboració que mantenen la UAB i Banco Santander a través de Santander Universidades des de 1999, que ha facilitat el desenvolupament de projectes destinats a incentivar l'interès pels estudis i facilitar l'accés a la universitat als que tenen dificultats socioeconòmiques. En aquest sentit, destaca el programa Campus Ítaca, una iniciativa que es basa en una idea de la University of Stratchclyde (Escòcia) i que compta amb el patrocini del banc.

Campus Ítaca s'adreça a estudiants de tercer de secundària, moment en què han de decidir si dedicaran part de la seva vida a estudiar a la universitat. El programa consisteix en una estada de dues setmanes al campus durant la qual treballen en la resolució de problemes tutelats per docents de la UAB. L'objectiu és mostrar que l'esforç intel·lectual i la superació poden ser font de satisfacció. Entre els centres educatius que han estat vinculats a la UAB mitjançant el programa Campus Ítaca es seleccionen els guanyadors de les beques-salari.

La UAB i el Santander, 17 anys de col·laboració
Amb el seu suport, Banco Santander recolza des de 1999 la UAB en la posada en marxa dels seus programes interuniversitaris d'intercanvi amb universitats iberoamericanes, i altres projectes de mobilitat internacional per al foment de la docència i la investigació en coordinació amb institucions d'Euràsia i Àsia oriental. Una altra línia de col·laboració se centra en una iniciativa per donar a conèixer el campus de la UAB a doctors d'arreu del món.
La UAB ha comptat amb la col·laboració del banc també per crear sis càtedres de transferència de tecnologia i coneixement, dedicades a impulsar el desenvolupament de la "tercera funció" de la universitat.
Banco Santander, a través de Santander Universidades, és l’empresa que més inverteix per recolzar a l’educació en el món (Informe Varkey / UNESCO-Fortune 500) i manté 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions de tot el món. En 2015 el Santander va lliurar més de 35.000 beques, ajuts a l’estudi i pràctiques professionals.

Dins de