Vés al contingut principal

La UAB esdevé la primera universitat en tenir un espai al Catvers

08 nov. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

En el marc de la Festa Major del Catvers, que se celebrarà fins al proper 1 de desembre, la Universitat ha habilitat el seu propi espai immersiu en el qual es pot veure i escoltar l’ambient del campus i visitar diferents llocs web de la UAB.

Rector al Catvers

El Catvers, el metavers català creat pel Centre Blockchain de Catalunya (CBCat), una iniciativa de la Cambra de Comerç de Barcelona, va inaugurar el 4 de novembre la seva Festa Major. Aquesta iniciativa, que durarà tot el mes de novembre, està pensada perquè els usuaris puguin accedir a un total de 16 sales creades per institucions i entitats culturals on s’han preparat diferents activitats i experiències. Per tal de crear aquests entorns virtuals, les diverses associacions i organismes han col·laborat amb estudiants d’art i disseny de diferents universitats i escoles catalanes, així com amb professionals independents, que han aportat els coneixements tècnics per crear i personalitzar les sales durant la celebració d’aquesta festa.

El Catvers es va obrir el 2021 amb l’objectiu de crear una rèplica de la societat per descobrir noves oportunitats en l’economia digital, lligant-ho amb la idea de promoure la llengua i la cultura catalanes a l’entorn virtual. Enguany, del 4 de novembre a l’1 de desembre, es celebra la primera edició de la Festa Major del Catvers, un indici de desenvolupament d’aquest espai virtual.

Una de les sales habilitades és l’Espai UAB, la primera sala d’una universitat al Catvers. A l’espai de la Universitat l'usuari pot caminar per la gespa característica del campus i veure les columnes de la UAB, així com accedir a punts d’informació que redirigeixen a diferents pàgines web de la UAB. En accedir a la sala l'usuari pot canviar-se l'aparença de l’avatar i el nom, i també es pot interactuar amb altres persones que estiguin dins de l’espai mitjançant el xat o amb el micròfon.

L’accés a la sala és senzill: només cal registrar-se al web de la Festa Major del Catvers i confirmar per correu la teva identitat. Després es podrà accedir, durant el transcurs de la Festa, a totes les sales habilitades al metavers català.

Dins de