Vés al contingut principal

La UAB crearà projectes d'educació i patrimoni a Palau-solità i Plegamans

25 març 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i la UAB han signat un conveni que formalitza tres anys de treball conjunt en els àmbits de l'educació, el patrimoni i la comunitat, i planifica futurs projectes socioeducatius.

La UAB desenvoluparà projectes d'educació i patrimoni a Palau-solità i Plegaman

La UAB i l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, amb el suport de les CORES d'Educació i Ocupabilitat i Patrimoni Cultural de la Universitat, han signat recentment un conveni marc per continuar generant sinergies de col·laboració. L’acord abasta accions en l’educació formal i informal en totes les etapes educatives, amb especial interès pels projectes amb components tecnològics. Estan previstes iniciatives de patrimoni cultural, promoció econòmica, rehabilitació urbana i accions adreçades a la perspectiva i igualtat de gènere, envelliment actiu, promoció de la inclusió i integració laboral de les persones amb discapacitat, difusió de la llengua catalana i de les vocacions STEAM.

La UAB ve col·laborant amb l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans des de fa tres anys, de la mà de la investigadora Paloma Valdivia, professora del Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social i investigadora del Grup de Recerca d’Eficàcia en la Formació (EFI), qui ha treballat amb la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Palau en el projecte El dimoni de les pedres. Es tracta d’una iniciativa per recopilar i digitalitzar informació històrica i patrimonial per crear continguts multimèdia educatius, que han estat validats i seran utilitzats a les escoles del territori. És un projecte participatiu en què han col·laborat centres educatius, associacions i ciutadania amb la voluntat de reforçar alhora la identitat col·lectiva i personal.

Segons el vicerector de Recerca i de Transferència, Armand Sánchez, "amb la signatura d’aquest conveni i els projectes que se'n deriven, des de la Universitat donem resposta a reptes del territori que, en aquest cas, han sorgit del Pla d'Acció Municipal de l’Ajuntament. Consolidem així les sinergies entre administració, empreses, universitat i ciutadania, treballant de forma col·laborativa, amb un sistema de quàdruple hèlix".

Palau-solità i Plegamans s'incorpora amb aquest acord a la xarxa d’ajuntaments del territori en els quals la UAB desenvolupa treball de camp. A part del projecte socioeducatiu del grup EFI també s'hi duran a terme accions conjuntes dels àmbits educatiu, cultural i social. A més, tres estudiants del Grau d'Educació Primària de la UAB hi estan fent els seus Treballs de Final de Grau i, aquest 2021, un estudiant del Màster en Humanitats i Patrimoni Digitals farà un treball d'investigació coordinat pel municipi i els UAB Open Labs.

Dins de