Vés al contingut principal

La UAB acull un taller del projecte cultural europeu Open up

09 feb. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 8 de febrer va tenir lloc a la Sala de Teatre de la UAB una de les jornades d'Open up, un projecte cultural de Creative Europe - Large Scale Cooperation Projects que vol donar a conèixer i promoure artistes, dissenyadors, artesans i intèrprets infrarepresentats ubicats a les ciutats associades.

Workshop del projecte Open up

La iniciativa pretén també capacitar els creadors perquè desenvolupin les seves habilitats, presentin les seves obres i creïn un nou marc de models de negoci que els permeti mantenir la seva feina fins i tot després de finalitzar el projecte. L'acte va comptar amb la participació de Virginia Luzón, vicerectora de Comunicació, Promoció i Cultura de la UAB, i de Jèssica Jaques, professora d'estètica i teoria de les arts.

Com a part del projecte, l'equip Open Up UAB ha generat diversos workshops que donen eines creatives professionals des de diferents àrees. Fins ara, ha realitzat el de nomadic dance, dirigit per Laura Vilar i celebrat en format online, i el de fusion cooking, que es va desenvolupar al Museu Picasso de Barcelona.

El workshop d'enguany treballarà a partir de les opcions creatives del Teatre dels Oprimits i es focalitzarà en la qüestió del cos i el poder. Està dirigit per la performer Meritxell de Soto i la doctora en filosofia per la UAB Clara Laguillo. S'inspira en les metodologies creatives del dramaturg brasiler Augusto Boal que, des de la posada en escena, volen analitzar les relacions de poder. Amb aquest workshop es vol contribuir també a l'ampliació d'una xarxa de recursos, contactes i emplaçaments entre persones vinculades a l'art i la creació, una xarxa que sigui veritablement transversal a la procedència geogràfica, generacional, socioeconòmica i cultural.

Al projecte hi participen vuit universitats o centres culturals de diferents ciutats europees: a més de la UAB, hi estan implicades la Pierides Foundation (Xipre) com a centre coordinador del projecte, el Publics - Research Centre of Contemporary Art (Finlàndia), la Université de La Picardie Jules Verne (França), la University of Thessaly (Grècia), el New Hand Lab Enterprise for the Safeguarding of Traditional Techniques (Portugal), la Valand Academy de la Gothenburg University (Suècia) i la University of Amsterdam (Països Baixos).

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats