Vés al contingut principal

La UAB acull "L'art de la ciència. Jordi Sabater Pi", l'exposició itinerant sobre els dibuixos del naturalista

16 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Biblioteca de Veterinària acull entre el 2 i el 6 de novembre l'exposició "L’art de la ciència. Jordi Sabater Pi", que permet descobrir la capacitat d’observació del naturalista a través dels seus dibuixos.

Notícia L'art de la ciència

Jordi Sabater Pi (Barcelona, 2 d'agost de 1922 - 5 d'agost de 2009), va ser un naturalista català reconegut, sobretot, pel descobriment del goril·la de costa que va viure albí gairebé 40 anys al zoo de Barcelona, Floquet de Neu, però la seva tasca científica és distingida internacionalment pels seus descobriments sobre les eines dels ximpanzés o sobre la cultura de tribus com la dels Fang.

L’exposició mostra la importància del dibuix científic i comença amb una introducció als seus orígens, mostrant què són i què signifiquen les llibretes de camp en les diferents disciplines científiques. Seguidament, la mostra permet endinsar-se en la vida de l’etòleg i les seves investigacions, gràcies a un recull de dibuixos originals que Sabater va realitzar al llarg de la seva vida, acompanyats d’un codi QR que enllaça a unes entrevistes fetes abans de la seva mort. Finalment, es mostra el present i el futur de la il·lustració científica, des de la fotografia fins a la representació tridimensional.

L’acte d’inauguració de la mostra ha tingut lloc el 10 d’octubre, amb la presència de la Vicerrectora de Comunicació i Cultura, Virginia Luzón, i del fill del primatòleg, Josep Oriol Sabater i Coca.

Després de realitzar un parlament on ha agraït a la Universitat Autònoma de Barcelona per acollir l’exposició, Sabater i Coca ha guiat als assistents pel recorregut, amb una explicació de cadascuna de les peces que s’hi poden trobar, acompanyada d’anècdotes sobre l’etòleg.

Organitzada per Molècula, Xarxa de Professionals de la Museografia, amb el suport del Museu d'Història de Catalunya, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Grup de Recerca Didàctica i Patrimoni DIDPATRI de la UB, i la Unitat de Cultura en Viu de la UAB, l’exposició estarà disponible fins al 31 d’octubre.

Dins de