Vés al contingut principal

La UAB acull dos concerts de Nadal els dies 20 i 21 de desembre

14 des. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB acull dos concerts de Nadal els propers dies. D’una banda, el dilluns, 20 de desembre, el Cor i el Cor de Cambra -dirigits per Poire Vallvé- i l'Orquestra de la UAB -dirigida per Jesús Badia- oferiran un concert a les 13.45h a la Sala Teatre UAB, en el qual s’estrenarà una cançó de bressol afganesa. D’altra banda, el dimarts, 21 de desembre, les dotze facultats i l’Escola d’Enginyeria de la UAB organitzen la cinquena edició d’un concert de Nadal que tindrà lloc a l’Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres, a les 18,30 h., en el marc del qual es commemorarà també el 50è aniversari de la Facultat de Ciències de la Comunicació.

Toti Soler

En el concert del dilluns, 20 de desembre, s’estrenarà la cançó de bressol afganesa “Aa lalo bacha lalo” amb arranjaments de P. Vallvé.

En el concert del dimarts, 21 de desembre, actuarà el músic Toti Soler, que oferirà l'espectacle "Els dits de la música" acompanyat pel seu trio.

Concert del dilluns, 20 de desembre, a la Sala Teatre UAB

El Cor, el Cor de Cambra i l'Orquestra de la UAB interpretaran obres de H. Schütz, G. F. Händel, J. Haydn, A. Piazzolla i una Suite Nadalenca de cançons populars catalanes, entre d'altres. A més, s’estrenarà la cançó de bressol afganesa “Aa lalo bacha lalo” amb arranjaments de P. Vallvé.

Les obres que interpretarà l’Orquestra són d’estils i èpoques ven diferenciades: la primera, una obra de maduresa de G. F. Händel, seguida de la primera simfonia de J. Haydn i una de les primeres composicions del compositor argentí A. Piazzola. L’obra de G. F. Händel i la de J. Haydn es porten escassament deu anys de diferència, però malgrat això, denoten cada una d’elles l’estil plenament barroc, la primera, i l’estil galant i classicista la segona. A. Piazzolla, que havia estudiat amb N. Boulanger i A. Ginastera, és ja (fins i tot en el títol) una declaració d’intencions del seu compositor, que esdevindria un ferm renovador del tango, i una figura clau de la música argentina.

L’entrada al concert és gratüita, limitada a l’aforament. Es pot reservar entrada en aquest enllaç.

Concert del dimarts, 21 de desembre, a l'Auditori de Lletres

El dimarts, 21 de desembre, les dotze facultats i l'Escola d'Enginyeria de la UAB organitzen la cinquena edició del concert de Nadal per a tota la comunitat universitària. Tindrà lloc a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres, a les 18,30 h. En el marc del concert, es commemorarà també el 50è aniversari de la Facultat de Ciències de la Comunicació.

Enguany, actuarà el músic Toti Soler, que oferirà l'espectacle "Els dits de la música" acompanyat pel seu trio: Olvido Lanza (violí), Marc Prat (contrabaix), Dídac Ruiz (percussió). Soler mostrarà la faceta més prolífica de la seva música que molts han batejat com Guitarra Catalana: una denominació del seu estil caracteritzat per una fusió única de diferents tècniques guitarrístiques i formes musicals –clàssic, folk, jazz, flamenc, guitarra sud-americana, músiques orientals, etc.-. “Els dits de la música” és un recorregut per l'univers musical de Soler a través de les seves composicions més recents i d'una selecció dels temes que ha escrit durant els més de cinquanta anys de dedicació a la guitarra i a la composició.

A més, el concert comptarà amb un preludi musical a càrrec del Cor de Cambra de la UAB, dirigit pel mestre Poire Vallvé. El cor està format per estudiants de totes les facultats i Escola de la universitat. Interpretarà Jauchzet dem Herren de Heinrich Schütz, Cantares de Joan Manel Serrat i Loch Lomond, cançó tradicional escocesa, amb arrangament de Jonathan Quick. La participació del cor al concert és possible gràcies a la col·laboració amb Cultura en Viu.

Per assistir al concert, cal inscriure-s'hi prèviament mitjançant el següent formulari abans del 20 de desembre. Es respectarà escrupolosament l'aforament que el dia del concert estigui permès segons les autoritats sanitàries.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat