Vés al contingut principal

La primera edició de la Setmana de la Innovació de la UAB aplegarà diferents activitats per apropar la recerca i la innovació a la societat

06 set. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Del 16 al 20 d’octubre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) s’obre al territori per mostrar el seu ecosistema d’innovació i apropar a la societat les tecnologies i el coneixement que es generen al seu campus. Una fira al voltant de la innovació, una jornada sobre creativitat musical i intel·ligència artificial i un debat d’investigadores i emprenedores per superar la síndrome de la impostora són les principals propostes d’aquesta iniciativa, que tindrà lloc en diferents espais del campus universitari.

Imatge setmana de la innovació UAB

La Setmana de la Innovació actuarà com un espai de trobada entre els grups i centres de recerca de la UAB, amb les empreses, inversors i empreses emergents (start-up) del territori català. L’objectiu d’aquesta iniciativa és donar visibilitat a l’ecosistema innovador de la Universitat, així com connectar els projectes emprenedors i el coneixement del campus amb el teixit empresarial, inversors publicoprivats i altres centres de coneixement.

Per aquest motiu s’han organitzat diferents activitats, xerrades i tallers oberts a tota la comunitat del campus de la UAB i a les empreses i entitats del territori. La Setmana s’obrirà el dilluns 16 d’octubre a la plaça Cívica amb una mostra de prototips i tecnologies desenvolupats al campus.

El 17 d’octubre a les 10 h se celebrarà a l’Hotel Exe Campus una de les activitats centrals, la Fira de la Innovació, una jornada de relació entre el món de la recerca i l’entorn empresarial que pretén reconèixer la transferència de coneixement dels grups de recerca de la UAB i mostrar l’ampli ventall de tecnologies, serveis i idees innovadores generades. La jornada comptarà amb una exhibició de tecnologies i coneixements, una xerrada sobre innovació, tendències i reptes a càrrec de Jordi Puigneró, reunions bilaterals entre grups de recerca, start-ups i empreses i una taula rodona amb empreses biofarmacèutiques, com Roche Diagnostics, Ferrer o Hipra. També se celebrarà la sessió de benvinguda de l'Acceleradora Arquímedes, una iniciativa per ajudar les empreses derivades de la Universitat a créixer i escalar el seu model de negoci. Aquell mateix dia a la tarda, al Teatre Municipal Can Gomà de Mollet del Vallès tindrà lloc la gala dels Premis eines 2023. La Càtedra en Emprenedoria i Innovació Social, adscrita al Centre d'Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social (CREIS ) de la UAB lliurarà els premis als millors projectes de transformació social d'àmbit català, d'àmbit vallesà i d'àmbit local molletà.

Dimecres 18 d'octubre es presentarà el programa «Campus Laboratori Obert: cocreem solucions en un campus intel·ligent», una iniciativa dirigida a la comunitat UAB que busca coidear solucions a diferents reptes perquè el propi campus universitari esdevingui un autèntic laboratori d’innovació oberta. Aquell matí, també es podrà visitar l'Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM CSIC), el centre de recerca dedicat a la recerca i desenvolupament de micro i nanotecnologies més gran d’Espanya, ubicat al campus.

Amb l’objectiu de debatre sobre el paper de la intel·ligència artificial en la música, el 19 d’octubre a partir de les 13 h es duran a terme diferents tallers sobre creativitat musical i intel·ligència artificial (IA). També se celebrarà una taula rodona amb artistes, tecnòlegs i sociòlegs per parlar dels avantatges i inconvenients de l’aplicació de la IA a la música. La jornada acabarà amb un concert amb el cor de cambra de la UAB i el pianista i creador Carles Marigó, que combina el talent del cor amb el sistema ia_muso de Matthew Yee-King, de la Universitat de Londres Goldsmiths, per crear una experiència musical única.

La Setmana de la Innovació finalitzarà el divendres 20 d’octubre amb la jornada “Ciència i emprenedoria en femení: superem la síndrome de la impostora” a Sala Teatre de la UAB a les 9.45 h. L’objectiu d’aquesta activitat és donar visibilitat als referents femenins en innovació i emprenedoria del campus de la UAB, identificar les seves necessitats i crear xarxa. La jornada girarà al voltant de les limitacions internes i externes amb què es troben les investigadores i explorarà experiències personals, els desafiaments i les estratègies per superar la síndrome de la impostora i trencar el sostre de vidre. Hi participaran destacades expertes i professionals que compartiran els seus coneixements, investigacions i experiències pràctiques.

Es pot consultar el programa de totes les activitats a l’enllaç següent:  https://webs.uab.cat/setmanainnovacio/activitats/

La Setmana de la Innovació s’emmarca dins l'estratègia Spain Up Nation i està finançada per la Unió Europea-Next Generation EU, dins del Pla de Recuperació i Resiliència del Govern d'Espanya, liderat pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme a través de l'Escola d'Organització Industrial EOI.

Dins de