Vés al contingut principal

La nova xarxa CORE de Salut Mental UAB-CEI inicia una sèrie de seminaris

10 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper dimecres 29 d’octubre tindrà lloc el Primer Seminari de la CORE de Salut Mental de la UAB-CEI, un fòrum obert per a la discussió científica d’alt nivell en conceptes clau dins de la recerca en l’àmbit de la salut mental.
cervell
La incidència de la patologia mental en la població va en augment i representa enormes costos  econòmics i socials, fins i tot per sobre d’altres patologies com el càncer i els problemes cardiovasculars. La Comunitat Orientada al Repte Estratègic (CORE) de Salut Mental UAB-CEI s’ha establert per promoure i gestionar les capacitats i activitats de R+D+i de la UAB i la seva anella hospitalària en l’àmbit de la salut mental, amb la missió de generar i promoure el treball en xarxa, compartir recursos i informació i coordinar accions per impulsar projectes que contribueixin a avançar el coneixement en el camp i a promoure transferència de resultats a la societat i la indústria.

La xarxa d'investigació CORE de Salut Mental UAB-CEI té un enfocament multidisciplinari i translacional, el que fa que en els grups que l’integren hi hagi membres tan dispars com enginyers, neurobiòlegs i politòlegs, a més dels psicòlegs i psiquiatres. S’aborda la investigació en diverses àrees de coneixement, des de la preclínica, passant per la clínica i la salut pública i epidemiologia, per tal d’incidir en la promoció i la prevenció de la Salut Mental a més d’en el seu tractament.

Tot coincidint amb la celebració enguany de l’Any Internacional de la Salut Mental, i  poques jornades després del Dia Mundial de la Salut Mental (el 10 d’octubre), la CORE de Salut Mental UAB-CEI organitza, el proper dimecres 29 d’octubre, a partir de les 9h del matí, el fòrum “Vulnerabilitat, Resiliència i Biomarcadors en Psicopatologia”, un fòrum obert per a la discussió científica d’alt nivell en conceptes clau dins de la recerca en salut mental. El seminari, a l’auditori de l’Hospital de Sant Pau (Barcelona), es desenvoluparà durant un matí amb presentacions curtes d’investigadors joves que treballen en projectes internacionals innovadors, amb èmfasi en la vulnerabilitat i la resiliència en psicopatologia, i finalitzarà amb una taula rodona sobre biomarcadors, amb la participació de membres sènior.

Programa del seminari:

08.45 – 09.00     Benvinguda

09.00 – 13.00     Presentacions curtes
                           Presideix: Dr. Adolf Tobeña (INc, UAB)

09.05 – 09.30     “Vulnerabilitat psicològica a la Psicosis.”
                           Dra. Neus Barrantes  (Dpt. de Psicologia Clínica i de la Salut, UAB)

09.30 – 09.55     “Neurotoxicitat en Depressió.”
                           Dra. María Portella (Hospital de Sant Pau)

09.55 – 10.20     “Experiències primerenques; vulnerabilitat o resiliència?”
                           Dra. Roser Nadal (INc, UAB)

10.20 – 11.30     Pausa-café & Posters

11.30 – 11.55    “Característiques primerenques clíniques i del desenvolupament associades a trastorns d'ús de substàncies en adults amb dèficit d'atenció/hiperactivitat.”
                          Dr. Antoni Ramos-Quiroga (Hospital Universitari Vall d’Hebron)

11.55 – 12.25     “Suïcidi i intents de suïcidi: no és el que s’espera?”
                           Dra. Isabel Parra (Hospital Parc Taulí)

12.25 – 12.50     “Desentranyant els processos cognitius i emocionals en la psicosi: del dèficit en la percepció d’emocions a la motivació i processament de la recompensa.”
                           Dr. Daniel Bergè (Hospital del Mar  / IMIM)

12.50 – 14.00     Taula Rodona – Biomarcadors en Psicopatologia
                           Presideix - Dr. Miquel Casas (Hospital Universitari Vall d’Hebron),
                           Participants - Dr. Antonio Armario (UAB),