Vés al contingut principal

La gestació per substitució al nostre país i a Europa, a debat

17 oct. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Investigadores, docents, famílies i dones gestants participaran a la conferència final del projecte Gessus "Gestació per Substitució", del grup de recerca Antígona de la Facultat de Dret de la UAB, el dijous, 24 d'octubre, a les 9 h. al Pati Manning (Barcelona). S'han investigat els arguments a favor i en contra de la seva regulació, en la societat espanyola, i en els països europeus on la gestació per substitució està admitida i regulada.
IMGProjecteGESSU
En el projecte de recerca s'han estudiat els punts de vista de les gestants, dels pares i mares d'intenció, així com dels experts i expertes sobre la regulació o no de la gestació per substitució.
El projecte GESSUS -que ha dut a terme el grup de recerca Antigona de la UAB, i que ha estat finançat pel Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivat- ha investigat els arguments a favor i en contra de la regulació de la gestació per substitució, en la societat espanyola, i en els països europeus on la gestació per substitució està admitida i regulada.

Igualment s'han estudiat els punts de vista de les gestants, dels pares i mares d'intenció, així com dels experts i expertes sobre la regulació o no de la gestació per substitució.

El projecte de recerca ha incorporat "una perspectiva de gènere al seu anàlisi, on les dones constitueixen subjectes de drets i no objectes del dret", segons la professora de la UAB, Noelia Igareda, responsable del projecte.

La hipòtesi sobre la que han treballat és que la gestació per substitució provoca un fort rebuig legal i ètic a la nostra societat, tot i l'acceptació social que té en altres països diferents al nostre, un fet que genera una certa incoherència jurídica.

La presentació final del projecte GESSUS l'oferirà a les 9 h. del matí Noelia Igareda, professora de Filosofia del Dret de la UAB i responsable del projecte, juntament amb Adrián Alberto, professor també de Filosofia del Dret de la UAB.

A continuació s'analitzarà la gestació per substitució en altres països europeus, amb la presència de persones expertes del Regne Unit, de la Xina i d'Irlanda.

Tot seguit, gestants, pares i mares d'intenció intervindran tot aportant la seva experiència personal, com a veritables protagonistes de la gestació per susbstitució que són.

I després tindrà lloc un panell d'experts i expertes amb la presència de personal de recerca i professorat de la UAB, de la Universitat de Girona, de la Universitat Pompeu Fabra i de l'associació "Son nuestros hijos".

La directora del Grup de Recerca Antígona i professora de Filsofia del Dret, Encarna Bodelón, tancarà la jornada, a les 17.00 hores.

Per assistir a la jornada, és necesari inscriure's prèviament a: centre.antigona@uab.cat

Dins de