Vés al contingut principal

La Generalitat prorroga la bonificació per als estudiants d'enginyeries

18 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat ha anunciat que prorrogarà un any més la bonificació per als estudiants d'enginyeries a través de les beques Equitat. La UAB, la UB i la UPC havien manifestat la seva disconformitat amb la retirada d'aquests ajuts.
Escola d'Enginyeria
La Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat ha anunciat que prorrogarà un any més la bonificació per als estudiants d'enginyeries. El director general d'Universitats, Josep Pallarès, ha anunciat que l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) s'articularà properament el procediment perquè els estudiants que ho sol·licitin puguin beneficiar-se de la bonificació que afecta aquests estudis. Igualment, Pallarés ha refermat "la voluntat del Govern de facilitar una rebaixa dels preus públics així com una millora de les beques i ajuts".

Aquesta decisió de la Generalitat arriba després que la UAB, la UB i la UPC fessin públic un comunicat conjunt, el 16 d'octubre passat, en què explicaven que "les convocatòries de beques Equitat, que gestiona l'AGAUR, preveien fins al curs passat una minoració del preu dels estudis d'enginyeria que a partir del curs 2012-2013 es veiessin afectats pel canvi de coeficient d'estructura docent de B a C" i que aquesta reducció havia estat "eliminada de la resolució de convocatòria de beques Equitat per al curs 2018-2019, sense que aquest canvi fos comunicat prèviament a les universitats, ni tampoc fos objecte d'informació al Consell Interuniversitari de Catalunya".

Dins de