Vés al contingut principal

La FIRST Lego League torna a l'Escola d'Enginyeria amb un nou format en línia

11 maig 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El dissabte 15 de maig l’Escola d’Enginyeria UAB acollirà per sisè cop un torneig classificatori de la FIRST Lego League, que s’estendrà des del matí fins a la tarda. Tota la competició es podrà seguir de forma gratuïta a través del canal de YouTube de l’Escola.

FIRST Lego League a l'Escola d'Enginyeria UAB el 2020

En la competició participaran més de 300 joves d'entre 10 i 16 anys de 36 equips

L’Escola d’Enginyeria tornarà a acollir, per sisè any consecutiu, el torneig de robòtica referent entre els adolescents. Es tracta d’una competició en què joves d'entre 10 i 16 anys de 36 equips participants hauran de proposar diverses solucions a través de la tecnologia LEGO® MINDSTORMS® que puguin tenir una aplicabilitat en la vida real. Cada equip estarà format per una desena d'integrants.

Un cop més, els equips hauran de defensar el seu projecte a través de presentacions davant d’un tribunal que avaluarà la validesa i l’originalitat de les propostes. Paral·lelament, també es celebraran les partides del Joc del Robot que posarà a prova l’enginy i la destresa dels participants sota la pressió del cronòmetre.

Ara bé, enguany l’edició serà completament telemàtica. Per tant l’esdeveniment es podrà seguir a través del canal de YouTube de l’Escola d’Enginyeria de forma gratuïta. La jornada començarà amb la cerimònia d’inauguració a les 9 h i es dividirà en dos torns: el de les presentacions i els jocs de matí i els de la tarda, que es retransmetran en fins a cinc sales simultànies de 9.30 h a 13.15 h, i  de 14.30 h a 18.15 h.

Un torneig didàctic

L’any 1989, Dean Kamen, inventor i emprenedor, va fundar FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), una fundació sense ànim de lucre amb la missió d'inspirar als joves l'interès per la ciència i la tecnologia a través de programes innovadors. El 1998 FIRST i Lego Group van unir les seves forces per crear la FIRST Lego League. Des de 2006 la Lliga Lego està organitzada a Espanya per la Fundació Scientia, una entitat sense ànim de lucre que té per objectiu la promoció de les vocacions científiques i tecnològiques.

El torneig FIRST Lego League enfronta equips d'entre 3 i 10 estudiants de 10 a 16 anys, que han de resoldre diferents desafiaments relacionats amb el repte de l’edició, mitjançant els seus robots LEGO. Per a aconseguir-ho han de pensar com autèntics enginyers i científics. La intenció és que els joves investiguin i resolguin desafiaments científics actuals i apliquin conceptes matemàtics i científics en la vida real desenvolupant competències com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació.

Més informació: FIRST Lego League

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible