Vés al contingut principal

La Facultat de Traducció i Interpretació acull la V Jornada ApS

24 abr. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB acollirà el dijous, 25 d’abril, de 9 a 15 h, la V Jornada ApS UAB, sobre els projectes Aprenentatge Servei que duu a terme la UAB amb altres entitats. Per aquesta jornada, que inclou una taula rodona, una sessió de Co-creació de projectes ApS i una fira d’entitats, hi passaran al voltant de 200 persones entre professorat, estudiants i entitats participants en ApS.

Façana de la Facultat de Traducció i d'Interpretació

En el mateix acte es farà l’entrega dels premis als millors TFG amb ApS, que atorga la FAS per a reconèixer els millors treballs amb metodologia ApS.

L’Aprenentatge Servei (ApS) és una proposta educativa on els estudiants es formen mitjançant la participació d’un projecte orientat a resoldre una necessitat real d’una comunitat, i així, millorar les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient.

L’ApS comporta la identificació d’una necessitat social, ambiental o cultural, la intervenció per resoldre aquesta necessitat i un procés de reflexió, permet connectar l’experiència pràctica amb els coneixements teòrics.

Amb la participació en un projecte Aps, els estudiants tenen l'oportunitat de comprometre’s en una experiència que suposa aprenentatges relacionats amb el seu currículum acadèmic, desenvolupament de competències personals i un servei real a la comunitat.

La V Jornada Aps serà inaugurada per la Tatiana Rovira, vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent juntament amb l’Olga Torres, degana de la Facultat de Traducció i Interpretació. Està prevista l’assistència de gairebé 200 persones, en els diferents moments de la jornada, entre estudiants, docents i entitats.

A continuació s’iniciarà una taula rodona, de 9 a 11 h, titulada Com la sostenibilitat de les relacions professorat-entitats afecta la qualitat dels projectes ApS? Participaran tant membres d’entitats com professorat de la UAB que col·laboren en projectes ApS. Eva Castells, representant ApS de la Facultat de Veterinària, serà la moderadora.

Com a ponents participaran Anna Farrés, directora de l’Institut Escola Pia de l’Avellà de Cabrera de Mar; Albert Casals i Cristina Gonzàlez, professors del Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal; Irene Fitera, tècnica d’atenció a les persones a l’Ajuntament de Corbera de Llobregat; Ana Barajas, coordinadora de l’assignatura amb ApS de Pràctiques Integrades de Psicologia; i Sílvia Edo, professora de l’assignatura amb ApS de Pràctiques Integrades de Psicologia.

En el mateix acte, també es farà l’entrega dels premis als millors TFG amb ApS, uns premis que es convoca anualment per la Fundació Autònoma Solidària, destinats a reconèixer els millors treballs amb metodologia ApS que s'han dut a terme a la UAB. Aquí es pot consultar el llistat de premiats

A continuació tindrà lloc una sessió de Co-creació de projectes ApS, d’11.15 a 12.45 h, en la qual diferents entitats i professorat treballaran junts agrupats per quatre temàtiques: Salut i vulnerabilitat amb Sofia Mojica, tècnica de l’Oficina de Reptes; Sostenibilitat i medi ambient amb Anna Soler, PDI al departament de BABVE; Justícia Global amb Òscar Redondo, tècnic de l’Oficina de Reptes; i Educació i formació amb Xènia Gavaldà, tècnica de Cooperació i EpJG de la FAS. L’activitat tindrà lloc a l’aula 004 i a les aules d’interpretació 2 i 3 de la Facultat de Traducció i Interpretació.

A partir de les 13 i fins a les 15 h, es farà una Fira d’entitats, amb estands a l’exterior, oberts a la participació de tota la comunitat universitària i a les entitats que hi estiguin interessades.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat