Vés al contingut principal

La Facultat de Lletres, punt de trobada de joves musicòlegs

05 abr. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Jove Associació de Musicologia celebra del 20 al 22 d’abril les Xenes Jornades de Joves Musicòlegs i Estudiants de Musicologia a la Facultat de Lletres -els dos primers dies- i a l’ESMUC. La trobada reuneix joves estudiosos del fenomen musical de tota Espanya.
Xenes Jornades de Joves Musicòlegs
Les Xenes Jornades se celebren amb el lema “Musicologies d’ahir i demà, musicologies d’avui” i estan organitzades per la Jove Associació de Musicologia, una xarxa d’associacions present a Astúries, Madrid, Granada i Catalunya, que promou l’activitat musicològica al seu àmbit territorial i que col·labora també amb altres col·lectius d’altres comunitats autònomes amb els què comparteix objectius i enfocament. En la seva organització hi han col·laborat el Departament d’Art i Musicologia de la UAB i l’Escola de Música de Catalunya (ESMUC).

La trobada es presenta com un projecte destinat a potenciar la comunicació entre tots els estudiants i joves investigadors de musicologia i com una plataforma per a la seva inserció a la comunitat científica.

En total hi haurà prop d’una quinzena de meses de comunicacions sobre temàtiques com les músiques tradicionals, populars i urbanes; les músiques de l’Edat Mitjana i del Renaixement, la innovació en pedagogia musical, la recuperació del patrimoni musical, la musicologia en la interpretació, la importància de la recepció musical o la construcció musical de “les nacions”.

Paral·lelament, s’hi duran a terme una sessió de pòsters, debats al voltant d’aspectes actuals, com música i immigració, gènere en l’escriptura acadèmica o musicologia digital, i el cicle anual Filming music, per a l’intercanvi d’opinions sobre la música dins l’audiovisual. Sengles concerts inauguraran i clouran les Jornades.

Amb l’edició d’enguany les Jornades tornen a la Ciutat Comtal, que va acollir la primera edició i, segons els organitzadors, es tanca “un cicle, que convida a la retrospecció exhaustiva del què s’ha fet, un parèntesi per respirar el projectes presents i una embranzida cap a les infinites possibilitats futures que encara romanen pendents en el camp musicològic”.

Xenes Jornades de Joves Musicòlegs i Estudiants de Musicologia

Dins de