Vés al contingut principal

La Facultat de Filosofia i Lletres premia Edicions Bellaterra i la Taula del Tercer Sector

07 oct. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Facultat de Filosofia i Lletres va lliurar els premis Ad studia humanitatis fovenda en la cerimònia d'inauguració del curs 2021-2022 que va tenir lloc el 6 d'octubre passat. En la modalitat individual, va ser distingit José Luis Ponce, cap d'Edicions Bellaterra durant gairebé trenta anys; i, en la modalitat destinada a premiar la tasca d'una institució, es va atorgar el premi a la Taula del Tercer Sector.

Acte d'inauguració del curs 2021-2022 de la Facultat de Filosofia i Lletres

Aquests guardons van ser creats per la Facultat per distingir anualment una persona i una institució que hagin destacat per defensar en la seva praxis els valors dels estudis d'humanitats o per col·laborar en el desenvolupament dels estudis i la recerca del centre. Ponce ha rebut el premi individual en reconeixement a l'impuls d'una editorial que ha apostat decididament per les ciències socials i les humanitats, així com per la promoció del pensament crític a través de la col·lecció Serie General Universitaria. Des de 1973, Edicions Bellaterra ha publicat prop de mil títols en àmbits com l'antropologia, la prehistòria, els estudis asiàtics, l'art contemporani o el pensament feminista, entre d'altres.

Per la seva banda, la Taula del Tercer Sector va ser reconeguda per la tasca de milers d’organitzacions sense ànim de lucre que hi formen part i que estan jugant un rol fonamental en l'ajuda i la provisió de recursos als sectors socialment més vulnerables del nostre entorn. En els darrers anys, la Facultat ha tingut un contacte estret amb diverses d'aquestes institucions, bé sigui a través de la docència amb convenis de pràctiques externes o de la recerca, sovint a través de projectes competitius.

A l'acte, Carme Torras, investigadora de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC), va pronunciar la lliçó inaugural del curs, titulada "Robòtica, ètica i literatura: una confluència engrescadora". Va ser lliurat també el III Premi a l'Excel·lència Docent de la Facultat de Filosofia i Lletres a les professores Sara Martín, del Departament de Filologia Anglesa i Germanística, i Beatriz Ferrús, del Departament de Filologia Espanyola. L'acte va ser presidit pel rector de la UAB, Javier Lafuente, i la degana de la Facultat, Margarita Freixas.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats