Vés al contingut principal

La Facultat de Filosofia i Lletres commemora la fi de la Primera Guerra Mundial

06 nov. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Entre les activitats proposades hi ha l'exposició "Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914-1918)", dues conferències impartides pels professors Francisco Veiga i Martí Marín, i la projecció de dues pel·lícules. Es desenvoluparan entre el 12 i el 27 de novembre.
Inauguració de l'exposició sobre la Primera Guerra Mundial
Entre els dies 12 i 27 de novembre, la Facultat de Filosofia i Lletres organitza, amb la col·laboració del Departament d’Història Moderna i Contemporània, Cultura en Viu i la Biblioteca d'Humanitats, un seguit d’activitat per commemorar el centenari de l’alto al foc entre l’exèrcit alemany i les tropes aliades que van protagonitzar la Primera Guerra Mundial.

La Primera Guerra Mundial o Gran Guerra va finalitzar l'11 de novembre de 1918 amb un balanç d'entre nou i deu milions de víctimes mortals, aproximadament vint milions de ferits i la desaparició de quatre imperis (l’austrohongarès, el rus, l’alemany i l’otomà) que va suposar l’aparició de nous estats i el canvi de les fronteres d’Europa. La primera activitat organitzada a la UAB per remembrar aquesta data tan important per a la història mundial és l’exposició “Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914-1918)”, produïda per la Fundació Caixa Sabadell, que es podrà veure a partir del dia 12 de novembre al vestíbul de la Facultat de Filosofia i Lletres. El dia 12, a les 13 h, va tenir lloc la inauguració de la mostra, que va comptar amb la presència de la rectora de la UAB, Margarita Arboix.

A més, s’oferirà les conferències “Viure en guerra, sobreviure a la guerra: entre l'entusiasme i el rebuig, una perspectiva antimilitarista", de Martí Marín, director del Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies de la UAB,  i "1918-1923. Els altres finals de la Gran Guerra", de Francisco Veiga, catedràtic d'història contemporània de la UAB. Tindran lloc els dies 13 i 19 de novembre, respectivament. D'altra banda, seran projectades dues pel·lícules relacionades amb la Gran Guerra: Joyeux Noël, de Christian Cairon, el dia 20 de novembre; i Un long dimanche de fiançailles, de Jean-Pietrre Jeunet, el 27 de novembre. Totes dues tindran una presentació a càrrec del professor Martí Marín.

Dins de