Vés al contingut principal

La Crue signa una iniciativa mundial sobre l'estat d'emergència climàtica

30 set. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Crue Universitats Espanyoles, conferència de rectors d'universitats de tot l'Estat, ha signat la iniciativa mundial dels centres d'educació superior sobre l'estat d'emergència climàtica. La carta incideix en el paper de la recerca, la docència i l'eliminació de la petjada de carboni.
Estudiants
En el marc de la Cimera sobre l'Acció Climàtica, que va tenir lloc el 23 de setembre a Nova York, Crue Universitats Espanyoles s'ha unit a la iniciativa mundial dels centres d'educació superior sobre l'estat d'emergència climàtica impulsada per Nacions Unides. Les universitats juguen un paper molt important i el seu exemple de bones pràctiques en accions contra el canvi climàtic són un referent per a les noves generacions; el seu paper és clau per combatre aquesta amenaça al planeta. A la carta, a més, s'insisteix que "les ments joves que es formen als nostres centres han d'estar preparades amb els coneixements i habilitats per poder respondre a aquests desafiaments cada vegada majors".

Aquest compromís s'ha de materialitzar amb tres accions principals:
  • la mobilització de recursos per a la recerca i tècniques aplicades i dedicades al canvi climàtic
  • el compromís d'aconseguir una petjada zero de carboni l'any 2030 o el 2050 com a molt tard
  • el suport a la creació de programes d'educació ambiental i sostenibilitat als campus

La iniciativa, que es va obrir fa només uns dies i estarà activa fins a l'1 de novembre, compta ja amb el suport de 31 universitats de Crue que han volgut manifestar també de manera individual la seva aposta pel medi ambient. En aquest sentit, xarxes globals com Higher Education Sustainability Initiative (HESI), Global Alliance, o The Alliance for Sustainability Leadership in Education (EAUC), també s'han sumat aquest moviment.

Amb la signatura d'aquesta carta, Crue Universitats Espanyoles fa un pas més en el seu compromís per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), d'acord amb l'estratègia marcada per la seva comissió per a la incorporació de l'Agenda 2030 que compta amb el suport l'alt comissionat.

Dins de