Vés al contingut principal

La comunitat universitària accedeix a la plataforma informàtica MATLAB

02 oct. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
MATLAB és una plataforma de software utilitzada per universitats arreu del món. La UAB ha adquirit una llicència perquè tota la comunitat universitària pugui fer-la servir a dispositius de la universitat i personals. El seu coneixement està molt valorat a nivell professional.
Noi treballant amb un ordinador
La UAB ha adquirit una llicència MATLAB que permet utilitzar la pràctica totalitat dels productes de software d'aquesta plataforma a tota la comunitat universitària i sense limitació. Abasta més de cent eines especialitzades tant per a la docència com la recerca i es pot fer servir des d'ordinadors personals tant al campus com a casa.

MATLAB (abreviació de matrix laboratory, laboratori de matrius) és un dels principals llenguatges de programació i és utilitzat per multitud d'universitats arreu del món. S'ha anat expandint al llarg dels anys com a entorn de programació per a l'anàlisi de dades, el desenvolupament d'algoritmes, la visualització o la computació numèrica. Està desenvolupat per l'empresa MathWorks, especialitzada en software matemàtic per a científics i enginyers, i ha esdevingut una eina molt destacada en el camp de la intel·ligència artificial.

La llicència per a campus dona servei tant al personal docent i investigador com a l'alumnat. Permet instal·lar el software tant als equipaments informàtics de la universitat com a dispositius personals. A més, mitjançant l'ús d'aquesta plataforma, els estudiants obtenen una experiència i unes habilitats molt valorades en camps com el sector aeroespacial, la robòtica, la medicina, les tecnologies aplicades a l'educació, etc.

Com accedir-hi

Per accedir a aquest producte, visiteu el portal Mathworks-UAB: https://es.mathworks.com/academia/tah-portal/universitat-autonoma-de-barcelona-40811157.html.

Un cop al portal, heu d'iniciar sessió ("Inicie sesión para empezar a utilizarlos") fent servir com a usuari el vostre correu de la UAB. Si és el primer cop que hi accediu, cliqueu a "Crear cuenta" posant-hi l'adreça de correu de la UAB. És important que NO poseu la mateixa contrasenya que teniu a la UAB.

Amb la sessió iniciada, podeu baixar-vos i instal·lar a la vostra màquina Matlab i les toolboxes. Per fer-ho, cliqueu a "Download installer" i accediu a la pàgina per baixar l'aplicatiu d'instal·lació. Un cop baixat l'executable de la instal·lació, heu d'arrencar-lo i seguir els passos. Us demana fer un sign in o connexió a Mathworks amb el vostre usuari: hi poseu un altre cop el vostre correu i escolliu després les toolboxes a instal·lar.

Dins de