Vés al contingut principal

L'investigador Daniel Maspoch, Premi Rei Jaume I a les Noves Tecnologies

21 juny 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Daniel Maspoch, professor de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), vinculat al Departament de Química de la UAB i investigador principal del Grup de Nanoquímica i Materials Supramoleculars de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), ha estat distingit amb el Premi Rei Jaume I en la categoria de Noves Tecnologies.

Daniel Maspoch

El guardó reconeix el treball innovador de recerca i l’exitosa traducció de conceptes acadèmics en aplicacions industrials que han impulsat un considerable progrés en el domini de la ciència dels materials. Així mateix, posa en relleu la trajectòria destacada de Daniel Maspoch i la seva contribució al progrés científic i tecnològic de Catalunya i del món.

El professor és reconegut internacionalment pel seu treball pioner en el camp de la nanotecnologia i els materials moleculars. Les seves investigacions innovadores han estat clau per al desenvolupament de la síntesi de materials reticulars, que comprenen frameworks metàl·lics-orgànics (MOF), frameworks covalents orgànics (COF) i poliedres metàl·lics-orgànics (MOP), els quals han produït un canvi de paradigma en el camp de la ciència de materials.

Paral·lelament, el professor ICREA i cofundador d’Ahead Therapeutics, empresa ubicada al Parc de Recerca UAB, ha creat nous sistemes per l’administració selectiva de medicaments. Juntament amb el seu equip de treball han desenvolupat prometedores formes de tractar malalties autoimmunitàries.

El seu treball contribueix a fomentar la recerca, la innovació i el desenvolupament tecnològic al territori, i a seguir impulsant el talent i la excel·lència en aquests àmbits clau per al progrés de la societat.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Salut i benestar