Vés al contingut principal

L'ICTA organitza el Programa "Bojos per la Natura"

29 set. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Realitzat en col·laboració amb la Fundació Catalunya La Pedrera, el programa promou l'estudi i la conservació del medi natural entre els estudiants de Batxillerat. El termini per presentar sol·licituds per participar-hi finalitza el 14 d'octubre.
L’ICTA apropa la natura als estudiants de 1er de Batxillerat
El curs es dirigeix a alumnes de primer de batxillerat interessats en l'estudi i la conservació de la natura i a aproximar-se des d'una òptica i amb una metodologia científica. L'objectiu és promoure el coneixement del mitjà natural i de les tècniques d'estudi més actuals i entrar amb contacte amb els principals investigadors en la matèria.

El Programa se centrarà en l'estudi del medi físic (climatologia, geologia i hidrologia) i dels diferents tipus d'organismes (fauna i flora) i sistemes (continentals, terrestres i aquàtics, i marins), en l'aplicació de les principals eines per a la gestió i la conservació de la naturalesa i en la utilització de les tècniques de comunicació i de participació per transmetre al conjunt de la societat aquests coneixements.

Es combinaran les sessions teòriques amb la visita a laboratoris i centres de recerca de diverses institucions de tot Catalunya i amb sortides de camp centrades en l'observació del medi natural i en el coneixement sobre el terreny dels principals projectes de recerca que es realitzen.

La durada del curs és de deu mesos, des de febrer fins a desembre del 2015 i les places estan limitades a 25 alumnes. Les sol·licituds per participar-hi ja es poden presentar fins al 14 d'octubre.

Un programa de Bojos per la Ciència
L'any 2013 la Fundació Catalunya-La Pedrera va crear el programa Bojos per la Ciència per a l'estímul del talent científic entre els joves. Dins d'aquest programa marc, neix Bojos per la Natura, la proposta de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB). El projecte compta amb el suport i la col·laboració de diverses institucions científiques de Catalunya, així com de MónNatura Delta de l’Ebre i de l'Espai Natura Muntanya d’Alinyà.

Dins de