Vés al contingut principal

L'èxit de participació a 'UAB Reptes 2018' en propicia una nova edició

14 nov. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Més d'un centenar d'estudiants van participar, el passat 10 d'octubre, en aquest esdeveniment d'innovació disruptiva dinamitzat per Xavier Verdaguer, fundador d'Imagine Creativity Center. L'objectiu era generar idees per resoldre reptes socials i ambientals al Campus de la UAB.
UAB Reptes 2018
Més d’un centenar d’estudiants van omplir la sala d’estudis de l’edifici RR, a la plaça Cívica –al cor del Campus de Bellaterra– per generar idees innovadores de millora de la Universitat amb un marcat accent social. Aquest èxit de participació ha propiciat que el Vicerectorat d’Alumnat i d’Ocupabilitat ja hagi començat a treballar en la tercera edició de UAB Reptes, que se celebrarà el 12 de març de 2019.

En l’edició d’enguany, les persones participants es van distribuir en grups multidisciplinaris, amb integrants de diverses facultats, segons la temàtica dels reptes que havien de resoldre, basats en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Va obrir l’esdeveniment la Dra. Sara Moreno, vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, que va explicar que la UAB vol que l’alumnat d’arreu del Campus treballi “en equip per afrontar reptes” i adquireixi “competències en generació d’idees i creativitat que li seran útils en el futur per al desenvolupament professional”. Moreno també va destacar que tot això es fa “des d’un compromís social”, el de la Universitat amb els ODS.

Mitjançant el reconegut mètode Lombard, l’equip d’Imagine Creativity Center, capitanejat per Xavier Verdaguer, va guiar els grups d’alumnes en la concepció i el desenvolupament d’una idea innovadora. El procés va acabar amb els grups fent un pitch (presentació) d’un minut al jurat, que va avaluar les diferents propostes i va escollir un projecte guanyador en cada categoria. Els projectes guanyadors van ser:

Repte 1: Igualtat de gènere i apoderament de les dones
Projecte guanyador: Setmana Educativa
Equip: Adrià Alier, Ainoa Martin, Anna Urbano.
Descripció: Fer una sèrie d’activitats relacionades amb l’intercanvi de rols de gènere per tal que els homes visquin de primera mà les injustícies que pateixen les dones.

Repte 2: Combatre el canvi climàtic i els seus efectes
Projecte guanyador: Climapunts
Equip: Dominik András, Hillary Katius Evanán, Iria Priego.
Descripció: Sistema d’acumulació de punts a través d’activitats relacionades amb la cura del medi ambient; l’alumnat pot bescanviar aquests punts per premis i avantatges.

Repte 3: Ciutats inclusives, segures, resilients i sostenibles
Projecte guanyador: Bombolles d’acollida
Equip: Marc Martínez, Yassmina Chaer, Pol Gràcia.
Descripció: Nou model d’habitatge social que garanteix l’alimentació i el treball a canvi de construir la teva pròpia vivenda.

Repte 4: Creixement sostenible i treball digne per a tothom
Projecte guanyador: Welcome back
Equip: Mireia Berbel, Lluís Centelles, Laura Chamorro.
Descripció: Projecte per oferir formació i treball digne a les persones que migren al nostre país per motius de precarietat econòmica amb la intenció que puguin tornar després al seu país d’origen amb un horitzó de futur esperançador.

Els quatre projectes entraran a la competició STARTUP LAB UAB 2019 per poder desenvolupar el prototip.

UAB Reptes 2018 és una iniciativa del Vicerectorat d'Alumnat i d'Ocupabilitat de la UAB i ha estat desenvolupada pel Servei d'Ocupabilitat de la UAB, a través del seu Programa de Generació d’Idees UAB-Emprèn i amb la col·laboració del Parc de Recerca de la UAB.

Dins de