Vés al contingut principal

L'Escola de Cultura de Pau elabora un material didàctic per treballar el llegat d'Arcadi Oliveres

12 set. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Cécile Barbeito, investigadora de l'Escola de Cultura de Pau de la UAB, ha elaborat un material didàctic adreçat a escoles que acompanya l'àlbum il·lustrat L'Arcadi al país de les oliveres (Bindi Books). El llibre, adreçat a un públic jove, pretén donar a conèixer la figura de l'Arcadi Oliveres, professor del Departament d'Economia Aplicada de la UAB i president honorífic del Consell Consultiu de la Fundació Autònoma Solidària, que ens va deixar l'any 2021.

L'Arcadi al país de les oliveres és un àlbum il·lustrat que combina aspectes biogràfics amb infografies sobre el pensament d'Oliveres, referent de la lluita per la pau i la justícia social. Segons l'editorial, es tracta del primer llibre per a infants dedicat a la figura i el pensament d'Oliveres i tracta temes com ara el pacifisme, el comerç just, les migracions, el deute extern, el frau fiscal, el capitalisme, el decreixement, la democràcia i els drets civils.

Pel que fa al material didàctic creat per Barbeito, acompanya l'àlbum il·lustrat amb una sèrie de sessions formatives i d'activitats que persegueixen quatre objectius: motivar l'alumnat a plantejar-se preguntes sobre les causes i les conseqüències de les desigualtats al món, aplicar estratègies de pensament crític i empàtic, reconèixer el rol de persones i col·lectius compromesos amb la solidaritat i la justícia social, i participar en la creació de possibles futurs alternatius.

Els continguts estan pensats per a un públic divers, a partir de 10 anys, i es corresponen amb competències incloses a l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural de l'educació primària i a diferents matèries de l'ESO: ciències socials, economia bàsica, educació en valors cívics i ètics, emprenedoria i, en menor mesura, matemàtiques.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats
  • Pau, justícia i institucions sòlides
  • Fi de la pobresa