Vés al contingut principal

L'enginyer químic Juan Manuel Lema és nomenat doctor 'honoris causa' per la UAB

15 març 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Consell de Govern de la UAB ha aprovat el nomenament com a doctor honoris causa de Juan Manuel Lema, catedràtic emèrit d'enginyeria química de la Universitat de Santiago de Compostela (USC) i un referent en l'estudi de l'enginyeria ambiental. Lema, que ha estat proposat per l'Escola d'Enginyeria, serà investit properament en una cerimònia encara sense data.

Juan Manuel Lema

El nou doctor honoris causa de la UAB és el diretor de CRETUS (Cross-Research in Environmental Technologies) i president de la Reial Acadèmia de Ciències de Galícia. Va ser el primer director de l'Escola d'Enginyeria de la USC i president de la Conferència de Degans i Directors d'Enginyeria Química. Abans d'incorporar-se a la USC, havia estat professor del Departament d'Enginyeria Química de la UAB, on va dirigir les primeres recerques en els camps de l'enginyeria ambiental i l'enginyeria biològica.

Està considerat un referent internacional en la recerca en digestió anaeròbica (característica dels microorganismes que descomposen material biodegradable en absència d'oxigen) i en la caracterització i tractament de microcontaminants en aigües residuals. Ha coordinat o participat en 48 projectes de recerca finançats de la Unió Europea, la Comissió Espanyola de Ciència i Tecnologia i la Xunta de Galícia. Entre altres distincions, ha rebut l'European Prize A-IQS for Industrial Enzimes, el premi Babcock a la innovació tecnològica o el premi de la Fundació García Cabrerizo a la innovació científica.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Indústria, innovació i infraestructures