Vés al contingut principal

L' alumni de la UAB Carla Simón fa història guanyant l'Ós d'Or a la Berlinale

17 feb. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La directora de cinema Carla Simón, graudada en Comunicació Audiovisual per la UAB i Premi Alumni del Consell Social de la UAB el 2018, ha fet història guanyant  l'Ós d'Or de la Berlinale per la pel.lícula "Alcarràs". Simón s'ha mostrat sempre molt orgullosa i agraïda del seu pas per la UAB.

PosterAlcarrasCarlaSimon

Carla Simón: "A la UAB vaig aprendre a llegir, a reflexionar, i a escriure amb un esperit crític; això et queda per sempre, i és crucial quan ets jove".

La pel.lícula "Alcarràs", de Carla Simón, és la primera pel.lícula, rodada en llengua catalana, que guanya el màxim guardó del Festival de Cinema de Berlín. És el reconeixement més important en la història del cinema català. El president del jurat, el director M. Night Shaymalan, ha destacat les "extraordinàries interpretacions" de la pel·lícula, "des d'actors infantils fins a actors de 80 anys" i la capacitat del film per "mostrar la tendresa i la comèdia de la família i el retrat de la dependència de la terra". "Alcarràs" té prevista la seva estrena als cinemes el mes d'abril.

El segon llargmetratge de Carla Simón després d"Estiu 1993" mostra part del seu univers personal per explicar-nos la història dels Solé, una família que després de generacions dedicades a l'agricultura del préssec, es veu obligada a fer la seva última collita. Simón coneix bé la temàtica i la zona on ha rodat. Part de la seva família també es dedica a l'agricultura en aquest poble del Segrià. Per això, aquesta cinta també és la reivindicació d'un estil de vida i la defensa de la pagesia.

Carla Simon

Orgullosa d'haver passat per la UAB

Carla Simón i Pipó es va llicenciar en Comunicació Audiovisual a la Facultat de Ciències de la Comunicaicó de la UAB el 2009, i va fer una estada a Califòrnia per cursar Film Studies gràcies una beca de mobilitat. Aquesta experiència la va acabar de convèncer per continuar en el camí del cinema i va ser així com va anar a Londres per estudiar un màster a la London Film School gràcies a una beca.

El Consell Social de la UAB li va concedir un dels seus guardons anuals al 2018, el Premi Alumni UAB. En el vídeo d'agraïment, la directora de cinema es mostrà molt orgullosa i agraïda de la UAB: "Vaig viure amb molta intensitat el meu pas per la UAB; recordo aquells anys amb molt de carinyo i amor", va dir. I va explicar que "quan vaig acabar el Batxillerat podia haver triat anar a una escola de cinema però vaig optar per anar, primer, a la universitat, per fer Comunicació Audiovisual a la UAB, i n'estic molt contenta", va dir quan se li va concedir el premi. La directora va explicar que a la UAB "vaig aprendre a llegir, a reflexionar, i a escriure amb un esperit crític, i això et queda per sempre i és crucial quan ets jove". Va destacar que a la UAB no només es va formar acadèmicament sinó també personalment donat que va viure la vida al campus de forma intensa, fent teatre i anant al cinema de la UAB.

L'alumnat de la UAB va poder escoltar a la Carla Simón al setembre del 2018, quan va oferir la lliçó inaugural del curs 2018-2019 a la Facultat de Ciències de la Comunicació.

L'òpera prima de Carla Simon, “Estiu 1993,  ja va rebre un gran reconeixement a nivell inernacional: fou escollida com la representant espanyola en la cursa de la 90 edició dels Òscar, i fou guardonada amb el premi a millor òpera prima de la Berlinale, i ha estat premiada en d’altres festivals com Cannes, el festival Inernacional de Cinema d’Istambul, Odesa o el Bafici. La pel·lícula també fou la gran triomfadora dels Premis Gaudí 2018, on va aconseguir 5 guardons. Els Goya també van reconéixer el treball de direcció de Carla Simón, on va aconseguir el premi a millor direcció novell.

Més informació:

Paraules de Carla Simon en recollir el Premi Alumni a la Nit del Consell Social de la UAB 2018

Entrevista a Carla Simon per part d'Alumni UAB

La directora de cinema Carla Simón inaugura el curs a la Facultat de Ciències de la Comunicació (2018)

Dins de