Vés al contingut principal

L'alcaldessa de Lampedusa analitza la crisi d'immigrants al Mediterrani

04 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Giuseppila Nicolini, alcaldessa de Lampedusa, va rebre el mes de març el premi per la pau de l'Associació de NN.UU. a Espanya pel paper que juga el municipi en l'acollida als immigrants que arriben per mar des d'Àfrica. El 7 d'octubre, impartirà la lliçó inaugural del curs a la Facultat de Dret.
Facultat de Dret
El proper 7 d'octubre, la Facultat de Dret organitza l'acte acadèmic d'inauguració de curs, que tindrà lloc a les 12 h, a l'aula magna. Giuseppina Nicolini, alcaldessa de la localitat italiana de Lampedusa, oferirà la lliçó inaugural, titulada "Reflexions entorn a la crisi d'immigrants al Mediterrani".

En el marc de la inauguració de curs, es lliurarà una placa de reconeixement al Comune di Lampedusa e Linosa, l'administració que encapçala Niccolini. Hi intervindrà també Miguel Pajares, president de la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat, i presidiran l'acte la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i la degana de la Facultat, Esther Zapater.

Lampedusa és el punt més meridional de la geografia italiana, una illa situada entre les costes de Sicília i Tunísia. Amb poc més de sis mil habitants, Lampedusa ha adquirit notorietat internacional durant els darrers anys per ser un important punt d'entrada a Europa dels immigrants i refugiats que segueixen les rutes marítimes a través de la Mediterrània. L'illa ha viscut episodis de rescats, solidaritat per part dels ciutadans locals i tragèdies com ara el naufragi que, el 3 d'octubre del 2013, va provocar la mort de 368 persones procedents majoritàriament d'Eritrea.

El mes de març passat, Guiseppina Nicolini ha rebut el premi per la pau que lliura l'Associació de Nacions Unides a Espanya. I, ja el 2004, el Comune di Lampedusa e Linosa havia rebut la medalla d'or al mèrit civil de la República Italiana per la "lloable contribució a la superació de les dificultats innumerables" derivades dels desembarcaments d'immigrants clandestins i perquè "tota la població va donar testimoni dels sentiments més elevats de solidaritat i acollida".

Dins de