Vés al contingut principal

L'activista Itziar González inaugura el curs 2017-2018 a l'Escola Massana

20 nov. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Per primer cop a la nova seu de la plaça Gardunya (Barcelona), l'Escola Massana, centre adscrit a la UAB, inaugurarà el curs acadèmic amb una lliçó magistral a càrrec de l'activista i exconsellera de districte Itziar González. Tindrà lloc el proper 21 de novembre, a les 18,15 h.
Itziar González
El 21 de novembre, l'activista Itziar González pronunciarà la lliçó inaugural del curs 2017-2018 a l'Escola Massana, titulada "La ciutat entre mans". Tindrà lloc a les 18,15 h, a la sala d'actes de l'Escola, i continuarà amb la visita de l'exposició "Amorf etern" a l'Espai Busquets del centre. L'acte comptarà amb la participació del vicerector de Relacions Internacionals de la UAB, Màrius Martínez, i acabarà amb l'actuació del DJ Diego Armando (19,30 h). Es tracta, a més, de la primera inauguració de curs que té lloc a la nova seu de l'escola, situada a la plaza Gardunya de Barcelona. La Massana és un centre adscrit a la UAB on s'imparteix el Grau en Arts i Disseny.

González és arquitecta i urbanista, i va ser consellera del districte de Ciutat Vella de Barcelona del 2007 al 2009. És activista pacifista, feminista i ecologista, ha impulsat el Parlament Ciutadà i ha fundat l'Institut Cartogràfic de la Revolta. A la seva lliçó inaugural, explicarà que "la ciutat és un organisme viu altament sensible a tot allò que el conjunt d'agents que hi conflueixen es porten entre mans. Cooperació i revolta són les pràctiques que amb tossuda perseverança obren la porta a la construcció de bens comunals urbans". Segons González, l'Escola Massana i els seus membres estan "cridats a ser un agent clau en la transformació de la ciutat".

Amorf etern

L'exposició "Amorf etern" es planteja com "una reflexió genèrica sobre les noves pedagogies en l'àmbit de les arts i del disseny amb la presentació de projectes molt diversos i transversals on les idees, els conceptes, els materials, els objectes, les imatges i els textos es fusionen i solapen amb un objectiu comú: generar un diàleg permanent entre les coses i les persones, entre el professor i l'alumne, entre el productor i l'espectador". Hi participen una vintena d'artistes i, en paral·lel, un programa d'activitats (conferències, actuacions, tallers i d'altres) acompanyarà la mostra fins a la seva cloenda, el 12 de gener del 2018.

Dins de