Vés al contingut principal

L’Institut Cartogràfic i Geològic i la UAB impulsen el màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica

16 jul. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper 8 de setembre a les 17h, a l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), tindrà lloc una sessió informativa sobre el nou màster en aplicacions i gestió d'informació geoespacial impulsat per UAB i ICGC: el Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica.
Nou màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica

A la sessió es presentarà el màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica i a més es convidarà els assistents a una visita guiada per l’exposició “Geociències, Art i Innovació”. La sessió tindrà el següent ordre del dia:

17:00 – 17:15: Benvinguda
17:15 – 17:30: Presentació de la jornada (Dr. Jordi Corbera – Coordinador ICGC)
17:30 – 18:15: Presentació del màster (Dr. Joan Nunes – Coordinador UAB)
18:15 – 19:00: Visita Exposició i cloenda

La nova proposta de màster neix de l’acord signat entre la UAB i l’ICGC per tal de sumar actius, competències i experiència en la formació en geoinformació. L’acord es concreta en la unió en un únic programa del màster propi en Tecnologies de la Informació Geogràfica de la UAB (18a edició) i de l’International Postgraduate on Cartographic Technologies de l’ICGC.

El nou màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica ha estat dissenyat per esdevenir un instrument clau de formació i per dotar de nous coneixements, eines i competències a professionals i usuaris d’informació geoespacial, posant èmfasi en dos itineraris diferenciats després d’un mòdul comú o de convergència; la gestió d’informació geolocalitzada; i la generació d’aplicacions i utilitats en forma de noves dades, productes i serveis.

El programa integra totes les disciplines, aproximacions i tècniques per adquirir, visualitzar, analitzar i explotar dades geoespacials i permetrà els alumnes conèixer i aprofundir en el valor de la geoinformació i treballar amb les eines, coneixements i estratègies més innovadores. L’alumne es prepararà per transformar les dades “Geo” en coneixement en àmbits tant diversos com l’urbanisme, la gestió de la ciutat (“smart cities”), l’eficiència energètica, la gestió del territori i dels seus recursos o la mobilitat sostenible de persones i bens. Treballarà els aspectes ambientals, socials, energètics, administratius, legals, econòmics o de gestió de riscos i generarà indicadors de salut en entorns urbans.

El màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica ja ha obert l'admissió per al curs que s’iniciarà aquest setembre de 2015. Fins el 23 de setembre es poden presentar les sol·licituds, que són avaluades i resoltes en un termini màxim de 15 dies a partir de la recepció de la documentació requerida. Podeu realitzar les vostres sol·licituds a través de la fitxa web del màster.

Més informació:

Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica