Vés al contingut principal

L’exposició “Temporada Baixa” arriba als passadissos de la Facultat de Filosofia i Lletres

30 set. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Facultat de Filosofia i Lletres, amb la col·laboració de Cultura en Viu, acull l’exposició fotogràfica de l’Oriol Clavera Temporada Baixa [HiberNation], fins a mitjans de desembre, que ens mostra una visió particular i crítica del model turístic de masses a la nostra costa a través dels seus paisatges inanimats.

foto del passadís facultat filo amb l'expo penjada

Oriol Clavera és el fotògraf autor de l’exposició fotogràfica Temporada Baixa [HiberNation]. Cada any la voràgine de l’estiueig massiu dóna pas a la Temporada Baixa, la [HiberNation]. Un espai temporal on l’urbanisme i els habitatges turístics perden el seu ús per falta de clientela, i esdevenen escenaris de cartró pedra buits de vida. Una buidor freda captada en les imatges de l’Oriol, una buidor amb una gran força que ens transmet la idea de decadència, la decadència d'un determinat model d’explotació del territori i d'un model econòmic capitalista, absent de vida.

Aquesta exposició ens mostra una visió particular i crítica del model turístic de masses a la nostra costa a través dels seus paisatges inanimats. Instantànies captades en grans complexos turístics quan aquestes estan en desús. El resultat, un grapat de natures mortes amb un element distintiu del gènere homo, la línia recta. Portes i finestres tancades i barrades, persianes abaixades, taules i cadires amuntegades, carrers buits, ningú enlloc, i el silenci que sembla embolcallar-ho tot, en el no lloc, en el no res i per a ningú.

Entre les fotografies es podran trobar paisatges de Roses, Lloret de Mar, Calella, Cambrils, etc. El fotògraf, Oriol Clavera, fotògraf de naixement i tafaner de mena, no se’n pot estar de buscar la part amagada de les coses, siguin persones, siguin festes i tradicions, siguin els paisatges físics o humans. Sense proposar-s’ho un bon dia es va adonar que havia anat caçant imatges aquí i allà seguint la costa mediterrània, amb un nexe en comú, llocs turístic per sense turistes. Començava un projecte en evolució permanent,Temporada Baixa [HiberNation], i aquí el volem compartir…

Dins de