Vés al contingut principal

Josep Lluís Rodríguez obté una menció honorífica en el XXVII Premi Joan Profitós

19 maig 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Premi Joan Profitós s'atorga amb la finalitat d’estimular la reflexió sobre aquelles accions pedagògiques dutes a terme per desenvolupar íntegrament la persona. Les obres presentades han de contenir una reflexió sobre l’acció educativa.
Imatge premi Joan Profitós
Josep Lluís Rodríguez, professor del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la Facultat de Ciències de l'Educació, ha obtingut una menció honorífica en la vint-i-setena edició del Premi Joan Profitós, que guardona una reflexió pedagògica o una anàlisi sobre l'acció educativa. Rodríguez va rebre el premi el 10 de maig passat a la Sala Pere i Joan Coromines de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC).

El treball que va presentar és la seva tesi doctoral, titulada "La lectura com a antropogènesi en l'obra de Marc-Alain Ouaknin: 1991-2010", en la qual Rodríguez fa una revisió de l'obra de Marc-Alain Ouaknin, rabí i filòsof, influït per tres autors cabdals: Hannah Arent -quant a l'acció-, Paul Ricoeur -respecte a la triple mimesi- i Emmanuel Lévinas -en el camp de la fecunditat-. L'anàlisi aprofundeix en el recull de publicacions aparegudes entre els anys 1991 i 2010 i, a partir de la cruïlla de la tradició bíblica i la filosofia hermenèutica, l'investigador mostra les bases d'una pedagogia de la lectura.

La fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l'Escola Pia de Catalunya, i la Societat Catalana de Pedagogia -filial de l'IEC- convoquen el Premi Joan Profitós, amb l'objectiu d'estimular la reflexió sobre les accions pedagògiques que influeixen en el desenvolupament de les persones.

Rodríguez és llicenciat en Filosofia i Lletres i doctor en Educació, ambdós títols expedits per la UAB. Actualment és formador d'adults i professor associat del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social a la Facultat de Ciències de l'Educació. La seva docència i línies d'estudi estan centrades en l'Antropologia Filosòfica de l'Educació. També és membre de la Société Francophone de Philosophie de l'Éducation (SOFPHIED).

Dins de