Vés al contingut principal

Jornades sobre la tradició i contemporaneïtat xineses a la Facultat de Traducció i Interpretació

05 abr. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els mesos d'abril i maig la Facultat de Traducció i Interpretació acull una sèrie de ponències sobre la tradició i la cultura xineses, explicades des de diferents perspectives i des de distintes àrees de coneixement, que es duran a terme en castellà i en anglès.
Facultat de Traducció i Interpretació
Els dies 24 i 27 d'abril, i 4 de maig, tindrà lloc a la Facultat de Traducció i Interpretació un cicle de tres conferències sobre llengua, literatura i cultura de la Xina clàssica, organitzat conjuntament per la Facultat i per la Fundació Institut Confuci de Barcelona, una institució sense ànim de lucre que té com a finalitat promoure el desenvolupament de l'ensenyança i la cultura xineses a Catalunya.

Aquest cicle de conferències té l'objectiu d'acostar els assistents als textos de la tradició xinesa. A més, es vol que serveixi per sensibilitzar sobre la importància i rellevància d'aquests escrits per poder entendre i comprendre millor la Xina contemporània.

Les xerrades estaran impartides per estudiosos en la llengua, la cultura la i civilització xineses, nacionals i internacionals, i les seves conferències se centraran en explicar la literatura humorística a la Xina imperial, la traducció de literatura clàssica i l'evolució dels estudis dels textos clàssics a Occident.

Giulia Baccini, professora del Departament d'Estudis sobre l'Àsia i sobre l'Àfrica Mediterrània de la Università Ca' Foscari de Venècia, serà l'encarregada d'obrir el cicle, amb la ponència "Collections of Jokes in pre-modern China - A Forest of Laughter", que tindrà lloc a l'aula 004, el 24 d'abril a les 12,30 h. El 27 d'abril a les 10 h i a l'aula 207, la sinòloga, traductora i professora del Departament de Traducció i Interpretació de la UAB Anne-Hélène Suárez, pronunciarà la xerrada "Textos de la China clásica en Occidente: sinología y traducción". Per tancar les jornades, el 4 de maig a les 12 h, l'aula 004 de la Facultat acollirà la conferència titulada "La evolución de los estudios sinológicos en Europa: pasado y presente", que serà pronunciada per Antonio Paoliello, de l'Àrea d'Estudis sobre l'Àsia Oriental de la UAB.

Les conferències es duran a terme en anglès i castellà, i hi pot participar tothom que hi estigui interessat, amb o sense coneixements de llengua xinesa clàssica o moderna. Per a més informació i per formalitzar les inscripcions es posa a disposicíó el correu d'antonio.paoliello@uab.cat.

Dins de