Vés al contingut principal

Jordi Prat, destacat per Forbes entre els 30 millors investigadors menors de 30 anys

19 gen. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’investigador ha estat distingit en l’àmbit de ciència i salut per la seva recerca en magnetisme desenvolupada al Departament de Física de la UAB.
Jordi Prat
Jordi Prat, investigador de l’Acadèmia Austríaca de Ciències que ha desenvolupat fins ara la seva recerca al Grup en Superconductivitat del Departament de Física de la UAB, ha estat inclòs per la revista Forbes entre els 30 inventors més creatius de menys de 30 anys en l’àmbit de la ciència i la salut.

Juntament amb Àlvar Sánchez, líder del grup de recerca, i Carles Navau, Jordi Prat ha participat en el disseny i la creació de dispositius magnètics molt innovadors. Forbes destaca el desenvolupament d’un “escut d’invisibilitat” al camp magnètic, un cilindre invisible al camp magnètic que fa impossible detectar el que s’amaga al seu interior. També destaca la creació del primer forat de cuc experimental, un forat de cuc magnètic, anàleg als forats còsmics, que transfereix el camp magnètic d’un extrem a l’altre tot mantenint-lo indetectable al llarg de tot el camí.

Es tracta d’investigacions que, tal com recorda Forbes, obren les portes a futures aplicacions mèdiques, com la millora de l’obtenció d’imatges de ressonància magnètica en els pacients.

La creació del primer forat de cuc magnètic ha estat, a més, escollida pel blog de tecnologia “gizmodo.com” com a una de les 10 notícies de ciència més “cool” de l’any 2015.

Jordi Prat va néixer a Manresa l’any 1988 i actualment treballa a l’Institute for Quantum Optics and Quantum Information de l’Acadèmia Austríaca de Ciències. Es va doctorar en Física a la UAB l’any 2015 i compta amb publicacions a revistes d’alt impacte, com Science, Physical Review Letters o Scientific Reports. Juntament amb els professors de la UAB Àlvar Sánchez i Carles Navau és autor de dues patents, ha rebut el Premi Vanguardia de la Ciència a una de les millors descobertes científiques del 2012, i un accèssit al Premi Ciutat de Barcelona, per la recerca en apantallament de camps magnètics.

Més informació:

FORBES 30 UNDER 30