Vés al contingut principal

Joan Martínez Alier, doctor 'honoris causa' a Argentina

05 nov. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'economista de la UAB Joan Martínez Alier, investigador de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals i referent internacional en justícia ambiental, ha estat investit doctor honoris causa per la Universidad Nacional de Córdoba, a Argentina, en un acte institucional el 6 de novembre.
Joan Martínez Alier
Foto: Diàlegs a la Frontera de la Sostenibilitat "Un altre món és probable", Universidad Internacional de Andalucía

Joan Martínez Alier, catedràtic del Departament d'Economia i d'Història Econòmica i investigador de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA), ha estat investit com a doctor honoris causa per la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina) el 6 de novembre.

Martínez Alier es va llicenciar en economia per la UB i és doctor per la UAB. Va ser també investigador a la Universitat d'Oxford (regne Unit) i professor visitant a la Universidade Estadual de Campinas (Brasil), a la Freie Universitat Berlin (Alemanya), a la seu equatoriana de la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO) i a les universitats nord-americanes de Stanford, California (Davis) i Yale.

La seva recerca tracta sobre història agrària, història ambiental, economia ambiental, política ambiental i ecologia política. Destaca les seves aportacions a l'estudi de les lluites ambientals arreu del món, tot aportant un punt de vista crític al pensament i la pràctica en aquest terreny. És autor de nombrosos articles, membre dels consells editorials de diverses revistes (Ecological Economics, Environmental Values, Journal of Agrarian Change) i col·laborador habitual d'altres com Mientras tanto o Archipiélago. Ha dirigit la revista Ecología Política i ha publicat monografies destacades com ara Cuba, Los huacchilleros de Perú, Economía y sociedad (amb Verena Stolcke), De la economía ecológica al ecologismo popular, El ecologismo de los pobres: conflictos ecológicos y lenguajes de valoración, etc.

És membre del comitè científic de l'Agència Europea de Medi Ambient i membre fundador i expresident de la International Society for Ecological Economics. Va dirigir el projecte europeu CEECEC, els resultats del qual van ser publicats al llibre Ecological Economics from the Ground Up. Ha col·laborat també amb grups ecologistes com Acción Ecológica (Quito).

També el professor Juan Enrique Martínez-Legaz, catedràtic del Departament d'Economia i Història Econòmica, va ser investit com a Doctor Honoris Causa per la Universidad Nacional de Ingeniería de Lima, al Perú, uns mesos abans.

Dins de