Vés al contingut principal

Ja és obert el temini per sol·licitar la beca Fulbright

19 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Comissió d'Intercanvi Cultural, Educatiu i Científic entre Espanya i els EUA convoca 25 beques Fulbright destinades a titulats superiors que estiguin interessats en programes de màster, de doctorat o en projectes de recerca predoctoral en una universitat nord-americana durant el curs acadèmic 2016-2017.
Fulbright
La durada de les beques és d’entre 10 i 12 mesos, renovable un segon període màxim de 12 mesos, i el termini per a la presentació de sol·licituds finalitza el 16 de març de 2015. Els estudiants seran escollits pel seu currículum acadèmic, el seu nivell d'anglès i els mèrits que acreditin: professionals, associatius o de voluntariat. Es valorarà també el potencial de lideratge i la motivació.

Cada estudiant rebrà una inversió d'entre 50.000 i 100.000 euros a l'any, que podrà utilitzar per cobrir els costos de la seva estada educativa o de recerca. La universitat de destinació serà triada pel sol·licitant que, d'altra banda, haurà de justificar el seu interès en la mateixa.

L'objectiu fonamental de la beca és estrènyer llaços entre països, sent l'estudiant Fulbright un ambaixador de la cultura del seu país d'origen. El receptor de la beca, a més d'estudiar i investigar, ha de convertir-se en un diplomàtic i contribuir a la solució de problemes d'abast mundial i a l'enteniment mutu entre nacions.

Més de 300.00 beneficiaris

Des que es va engegar el 1946, el programa Fulbright ha beneficiat a més de 300.000 persones de més de 150 països. Creat per iniciativa del senador James William Fulbright amb l'objectiu de millorar la relació i la comprensió entre els ciutadans nord-americans i els participants d'altres parts del món, el programa està dirigit pel Despatx d'Educació i Cultura del Departament d'Estat del govern dels EUA i té el suport de comissions bilaterals, fundacions de 50 països i d'un centenar d'ambaixades nord-americanes.

El seu finançament procedeix principalment del Congrés dels EUA, encara que també compta amb el suport econòmic d'entitats públiques i privades d'aquest país, així com dels Estats participants del programa. L'any 2014 va ser guardonat amb el Premi Príncep d'Astúries de Cooperació Internacional. Actualment el programa compta amb 25 patrocinadors, administracions o empreses que col·laboren invertint en beques Fulbright. Entre elles Iberdrola, Abertis, Repsol, Telefónica, Coca-Cola, Santander o El Corte Inglés.

Dins de