Vés al contingut principal

Inauguració de curs del Grau de Medicina UAB-UPF

29 set. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
A la inauguració del curs acadèmic, que tindrà lloc el dia 2 d'octubre, a les 12 h., al Campus Universitari Mar, hi seran presents el degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF i president del Consell Docent d'aquets estudis, Joaquim Gea Giral, i el degà de la Facultat de Medicina de la UAB, Manuel Armengol Carrasco.
Entrada del Campus Universitari Mar
La UAB imparteix en aquest edifici el grau conjunt de Medicina UAB-UPF, que ha comptat el darrer curs amb 344 estudiants, Fisioteràpia (n'ha tingut 186) i Medicina UAB (7).

La lliçó inaugural, a les 12 h. del matí, anirà a càrrec de l'economista i catedràtic de la Universitat Ramon Llull, Santiago Niño Becerra, que impartirà la conferència titulada 1950-2025: De un modelo de crecimiento en abundancia a otro de crecimiento en escasez.

Coincidint amb la inauguració de curs, es farà una Jornada de Portes Obertes a les instal·lacions, el dissabte, 4 d'octubre, de 10 a 14 hores del matí. L'objectiu de la jornada és donar a conèixer a tota la ciutadania com es formen els professionals de la sanitat i els científics que treballen al Campus Universitari Mar.

Per aquest motiu, tindran lloc diferents xerrades i tallers al voltant de la biologia humana, l'enginyeria biomèdia, la fisioteràpia, la infermeria i la medicina. Algunes de les temàtiques que s'abordaran en les xerrades i tallers previstos són les adiccions com a malaltia, la biologia sintètica, el suicidi com a mort silenciada, el control de la tensió arterial o la fisioteràpia que va més enllà del massatge, entre d'altres.

Un projecte pioner de col.laboració interuniversitària

Aquest passat 10 de juny es va inaugurar la remodelació de l'edifici. L’Hospital del Mar és un centre sanitari universitari des del 1973, quan va esdevenir unitat docent de la Facultat de Medicina de la UAB. Des del curs 2009-2010, a l’edifici docent del campus Universitari Mar han conviscut tres institucions docents de l’àmbit sanitari: la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, que actualment hi imparteix els graus en Enginyeria Biomèdica, Biologia Humana i Medicina (aquest darrer, conjuntament amb la UAB); la Facultat de Medicina de la UAB, que imparteix Medicina i Fisioteràpia, i l’Escola Superior d’Infermeria del Mar (ESIM), amb el grau en Infermeria. Aquest projecte docent comú ha permès des d’aleshores un important impuls per a la qualitat en la docència i la recerca a Catalunya.

Durant el curs passat 2013-2014, l’edifici va acollir un total de 1.449 estudiants, repartits entre les tres institucions: la UPF hi té 672 estudiants de grau, dels quals 344 corresponen al grau en Medicina (UPF-UAB), 231 al de Biologia Humana i 97 al d’Enginyeria Biomèdica. Pel que fa a la UAB, a banda dels estudiants del grau conjunt en Medicina, en té 186 del grau en Fisioteràpia i 7 de la llicenciatura en Medicina. Quant a l’ESIM, 309 estudiants hi cursen el grau en Infermeria.

Dins de