Vés al contingut principal

Historiadors reflexionen sobre diferents vessants de la transició a Catalunya

28 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
“Transició a Catalunya. Catalunya en transició” és el títol de les jornades que es faran els 12 i 13 de novembre a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB. Els ponents que intervindran seran Francesc Vilanova, Pau Casanellas, Ferran Archilés, Carme Molinero, Joan B. Culla, Andrew Dowling i Pere Ysàs.
Transició a Catalunya
El Grup de Recerca sobre l’Època Franquista i el Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica ofereixen una sèrie de xerrades sota el títol “La transició a Catalunya. Catalunya en la transició”. Es faran els dies 12 i 13 de novembre, a la sala d’actes de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, i intervindran experts en la matèria.

El primer dia, al matí, el moderador serà Borja de Riquer, catedràtic d’Història Contemporània de la UAB, i hi participaran Francesc Vilanova i Martí Marín, professors d’història contemporània de la UAB, i Pau Casanellas, de l’IHC-Universidade Nova de Lisboa. Vilanova serà el primer en intervenir amb l’anàlisi dels aspectes político-culturals del franquisme a Barcelona en el període 1966-1975, mentre que Marín i Casanellas es centraran en la figura dels governadors civils a Catalunya entre 1969 i 1977.

A la tarda, el professor d’història contemporània de la Universitat de València, Ferran Archilés, parlarà del nacionalisme espanyol a la transició i Carme Molinero, catedràtica d’història contemporània de la UAB, analitzarà les esquerres catalanes i l’oposició espanyola. En aquest cas, la moderadora serà Conxita Mir, catedràtica d’història contemporània de la Universitat de Lleida.

La segona jornada d’aquestes conferències començarà amb la ponència de Joan B. Culla, professor d’història contemporània de la UAB, que explicarà el paper de la dreta espanyolista a la Catalunya d’aquesta època. A continuació, Adrew Dowling, professor d’història catalana i espanyola a la Cardiff University, comentarà el nacionalisme català durant la transició. Les xerrades finalitzaran amb l’anàlisi de les propostes catalanistes i la Constitució de 1978 que farà Pere Ysàs, catedràtic d’història contemporània de la UAB. Com a moderador hi haurà Manel Risques, doctor en història contemporània i professor de la Universitat de Barcelona.

Per a poder assistir en aquestes sessions cal inscriure’s, no més tard del 31 d’octubre, a través del correu electrònic del CEFID: ce.efid@uab.cat

Dins de