Vés al contingut principal

Gemma Rigau i Jaume Terradas guanyen la Creu de Sant Jordi

02 maig 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Creada l'any 1981, la Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que atorga la Generalitat a persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Enguany, seran distingits dos professors de la UAB, Gemma Rigau i Jaume Terradas.
Gemma Rigau i Jaume Terradas
Gemma Rigau, catedràtica de filologia catalana, i Jaume Terrades, catedràtic emèrit d'ecologia, rebran enguany la Creu de Sant Jordi, un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o institució per part de la Generalitat. Entre les entitats distingides, a més, es troba l'Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa, centre adscrit a la UAB, que celebra enguany el seu centenari.

Rigau rebrà la distinció "per les seves eminents aportacions acadèmiques en disciplines com la lingüística del discurs, la sintaxi oracional, l'estructura lèxica o les llengües romàniques". És doctora en filologia romànica per la UB i catedràtica de filologia catalana de la UAB. Els seus articles han estat publicats en revistes internacionals com ara Linguistic Inquiry, Journal of Linguistics, Probus o Revue des Langues Romanes, i en editorials com ara Oxford University Press o John Benjamins. Coordina el Grup de Lingüística Teòrica, grup de recerca consolidat. És membre numerària de l'Institut d'Estudis Catalans. El 2006, va rebre la medalla Narcís Monturiol de la Generalitat.

Per la seva banda, Terradas serà distingit "per ser un referent de l'ecologia terrestre i pioner de l'educació ambiental". Va organitzar el primer equip de recerca sobre ecosistemes terrestres a Catalunya. És autor de més de tres-cents articles i d'una vintena de llibres sobre ecologia forestal, ecosistemes mediterranis, efectes dels incendis i la seva recuperació, o l'ecologia de ciutats com Barcelona. Va dirigir el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals i va ser el primer president Asociación Española de Ecología Terrestre. Ha rebut la medalla Narcís Monturiol de la Generalitat i el Premi Amics dels Amics de l'Associació d'Amics de la UAB, entre altres distincions.

Dins de