Vés al contingut principal

Gala Pujol, una alumna de doctorat de la UAB, guanya el segon premi a la final del concurs «Presenta la teva tesi en 4 minuts» de la FCRI

28 juny 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Gala Pujol Infantes, alumna del programa de doctorat en Biologia Cel·lular, ha guanyat el segon premi a la final del concurs «Presenta la teva tesi en 4 minuts», que ha tingut lloc el 27 de juny a Tarragona davant dels representants de la resta d'universitats.

Gala Pujol Infantes, guanyadora del segon premi del concurs «Presenta la tesi en 4 Minuts»
Font: @fundaciorecerca (Twitter)

Gala Pujol Infantes, alumna de la UAB, ha guanyat el segon premi a la final del concurs «Presenta la teva tesi en 4 minuts», celebrat el 27 de juny al CaixaFòrum de Tarragona. El premi, dotat amb 2.000 euros, l'ha obtingut amb la presentació titulada «Com canviar el món amb una palleta de cartró».

La competició, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, ha comptat amb la participació de totes les universitats catalanes. S'hi han atorgat tres premis a les millors presentacions, dos per part del jurat, de 3.000 i 2.000 euros, i un per part del públic, de 1.000 euros, a més de la menció especial Assumpció Català i Poch per l'impuls i el foment de la llengua catalana (només per a les tesis presentades en català).

El concurs «Presenta la teva tesi en 4 minuts» planteja el repte comunicatiu d’explicar una tesi doctoral en 4 minuts de forma atractiva i comprensible pel públic general. Els 12 finalistes (8 dones i 4 homes) han superat les proves classificatòries prèvies i finals de les seves universitats, en què han participat 154 concursants.

Enguany, el jurat ha esta format per Laura Román, secretaria general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Laia Pellejà, directora de la Fundació iCERCA; Anna Font, directora del Departament d’Art i Cultura de la Fundació “la Caixa”; Miriam Rivera, responsable de Comunicació de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); Gerard Campeny, responsable de Comunicació de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES); Josep Suñé, responsable del pòdcast sobre investigació química “Blau de Prússia”, coproduït per Tarragona Ràdio i l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ); Andrea Camacho, ambientòloga i divulgadora científica, cofundadora del projecte de divulgatiu “L'Ovella Verda”; i Jordi Mas, director general de l’FCRI.

Més informació:

Dins de