Vés al contingut principal

Experts de França, Alemanya i Catalunya debaten sobre formació dual

19 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La formació dual permet adquirir coneixements i experiència en un centre acadèmic i, alhora, en un medi professional. El proper 20 de maig, la plataforma CTI organitza un debat a Barcelona sobre el desenvolupament d'aquest tipus de formació a l'àmbit universitari.
Recinte Modernista de Sant Pau
El 20 de maig, al Recinte Modernista de Sant Pau (C. Sant Antoni Maria Claret. Barcelona), la plataforma Coneixement, Territori i Innovació (CTI) organitza el seminari "La formació universitària dual".

La plataforma CTI està integrada per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), l'Obra Social de 'la Caixa, PIMEC, Foment Nacional del Treball i el departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat. Organitza periòdicament trobades i seminaris per tractar sobre qüestions d'actualitat relacionades amb el desenvolupament econòmic i la transferència de coneixement.

El seminari "La formació universitària dual" vol contribuir, d'una banda, a donar a conèixer experiències d'altres països europeus en l'àmbit de la formació dual en educació superior. Per altra banda, proposa estudiar aquest tipus de formació des de la perspectiva de la universitat i des del món empresarial. En el marc del seminari, es presentarà l'informe "Promoció i desenvolupament de la formació dual en el sistema universitari català", elaborat per l'ACUP, i es debatrà com es pot fomentar la formació dual universitària a Catalunya.

La trobada començarà a les 9,45 h amb unes paraules de benvinguda a càrrec de josep Maria Vilalta, secretari executiu de l'ACUP. Tot seguit, a les 10 h, tindrà lloc la sessió "La formació dual en educació superior a Europa: models i experiències". Hi participaran Frédéric Sauvage, director general de Formasup Nord-Pas de Calais (França); Joachim Weber, president Duale Hochschule Baden-Württemberg-Stuttgart (Alemanya); i Denise Zimmermann, responsable de formació d'AZO (Alemanya).

A les 12 h, la trobada continuarà amb la presentació de l'informe “Promoció i desenvolupament de la formació dual en el sistema universitari català”, que anirà a càrrec de Ferran Badia, vicerector de planificació, innovació i empresa de la Universitat de Lleida, i de Jorgina Roure, adjunta al vicerector per a la Promoció i el Desenvolupament de la Formació Dual de la Universitat de Lleida. El seminari acabarà amb unes paraules de cloenda de Lluís Jofre, director general d'universitats de la Generalitat.

Dins de