Vés al contingut principal

Es lliuren els Premis Literaris de la UAB i l'Ajuntament de Cerdanyola

06 maig 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès han lliurat els Premis Literaris 2022 el dijous, 12 de maig, a la Sala Teatre de la UAB, en un acte que ha comptat amb els guanyadors d'aquesta edició de les obres de novel·la, poesia i narrativa breu. Enguany, el nombre de participants ha estat el doble respecte l'any passat.

GrupGuanyadorsPremisLiteraris2022

La UAB i el consistori de Cerdanyola del Vallès han celebrat el dijous, 12 de maig, l’acte de lliurament dels premis literaris 2022 que organitzen conjuntament. Ambdues institucions han donat a conèixer els guanyadors del XXVIII Premi de Novel·la “Valldaura-Memorial Pere Calders”, el XXVII Premi de Poesia “Miquel Martí i Pol” i el XIII Premi de Narrativa Breu per a Joves “Caterina Albert”. L’acte ha tingut lloc a la Sala Teatre de la UAB i s'ha pogut seguir en directe del del canal de YouTube de la UAB. Hi ha actuat el Cor de Cambra de la universitat, que ha fet una actuació interpretant diferents peces musicals.

A l'edició 2022 s'hi han presentat un total de 159 obres -el doble que l'edició del 2021-, d'entre les quals, 17 al premi de narrativa breu, 53 al de novel·la, i 89 al de poesia. La participació ha assolit les dades que hi havia abans de la pandèmia, l'any 2019.

• Obres premiades i guanyadors/res:
    • XIII Premi de narrativa "Caterina Albert"
      • "Tres missatges per oblidar-te"
      • Anna Pallejà Franquet (Tarragona)
    • XXVII Premi de poesia "Miquel Martí i Pol"
      • "Pedra, paraula i ànima"
      • Pep Cortès Vila (Terrassa)
    • XXVIII Premi de novel·la "Valldaura-Memorial Pere Calders":
      • "L'estiu que vam jugar a ser Hercule Poirot"
      • Francesc Puigpelat i Valls (Balaguer)

Francesc Puigpelat, escriptor i periodista amb una llarga trajectòria literària, es va mostrar molt content i satisfet d’haver guanyat entre tantes persones participants i va explicar que la seva obra té lloc a la seva població natal, Balaguer, i narra la història d'uns nens que aconsegueixen resoldre un assassinat basant-se en Hercule Poirot, conegut personatge de l'obra d’Agatha Christie.

L'escriptor terrassenc Pep Cortès amb l’obra Pedra, paraula i ànima  va voler destacar la importància que se segueixin escrivint llibres de poesia i va mostrar-se orgullós de guanyar un premi que porta el nom de Martí i Pol, poeta inspirador per a la seva generació.

Anna Pallejà, guanyadora amb l’obra Tres missatges per oblidar-te, és una jove escriptora tarragonina de 16 anys que tracta en la seva obra les relacions tòxiques, un tema d’actualitat del que l’autora va dir que és molt important parlar públicament.

L’acte de lliurament dels premis el van presentar Bernat Pareja i Paula Ferrer, alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, i hi van intervenir Javier Lafuente, rector de la UAB; Carlos Cordón, alcalde de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès; Rosa María Sebastián Pérez, vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB; i Óscar Pons, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

En el seu parlament, l'alcalde va subratllar que es vol "seguir potenciant la cultura com a bé essencial de la nostra societat" i que "la cultura és un aspecte important perquè la nostra societat pugui seguir avançant". Per la seva part, el rector Lafuente va destacar també que la UAB és una universitat compromesa amb la cultura: "Pensem que el contacte amb la cultura i creativitat és necessari perquè la universitat formi ciutadans cultes i competents. Volem que el campus sigui un espai on ciència i art dialoguin i s’enriqueixin mútuament".

Els diferents jurats de cada modalitat de premi (novel·la, poesia i narrativa breu), estan integrats per persones destacades del panorama literari i acadèmic actual, guanyadors i guanyadores d'edicions anteriors i persones vinculades a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.

Aquest acte ha tingut lloc en el marc del programa d’activitats de l'Any Gabriel Ferrater, poeta vinculat a la UAB.

Podeu consultar el web dels premis literaris: https://premis-literaris.uab.cat/ca

Dins de