Vés al contingut principal

Ens deixa el professor Juan Santiago Muñoz Domínguez

26 ag. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 26 d'agost del 2023 ens va deixar Juan Santiago Muñoz Domínguez, que va ser catedràtic del Departament de Física i vicerector de recerca de la UAB. La Universitat expressa el condol més sentit a totes les persones que el coneixien i apreciaven i comparteix el sentiment per la seva pèrdua.

Juan Muñoz

El 26 d'agost passat va morir Juan Santiago Muñoz, que va ser catedràtic del Departament de Física de la UAB des dels inicis de la Universitat i vicerector de recerca amb el rector Josep Laporte els anys 1976 a 1978.

Juan Muñoz va ser un dels pioners en l'estudi de la superconductivitat a Catalunya. Doctorat en Ciències Físiques per la Universitat d'Oxford i per la Universitat Complutense de Madrid, va realitzar diverses estades com a investigador convidat al Royal Institute of Technology d'Estocolm (Suècia) i el 2001 va fer una estada d'any sabàtic a la Universitat de Delaware (EUA). Al llarg de la seva carrera investigadora, centrada en les propietats magnètiques dels materials i la superconductivitat, Juan Muñoz va participar en més de vint projectes de recerca competitius, va ser l'investigador principal d'una dotzena d’ells i va ser autor de més de 50 publicacions científiques. Va participar en més de 150 reunions i congressos científics nacionals i internacionals, va ser científic convidat del Programa Estimulació de les Comunitats Europees CEAM (Concerted European Action on Magnets), va presidir diverses sessions de congressos i va ser membre del comitè ISMANAM, membre del consell editorial de la revista Journal of Metastable, Nanocrystalline Materials i del comitè científic internacional de NANO2000. Coorganitzador de diversos workshops i conferències internacionals, Juan Muñoz va col·laborar amb grups de recerca nacionals i internacionals d'Alemanya, Bulgària, Colòmbia, França, la Gran Bretanya, Hongria, Itàlia, Polònia i Rússia.

Juan Muñoz va ser professor ajudant a la Facultat de Ciències de la Universitat de València (1958) i titulat superior de recerca del CSIC a Madrid (1968), va ser catedràtic de la Facultat de Ciències de la Universitat de Múrcia (1970) i es va incorporar a la UAB com a catedràtic el 1975, a l’aleshores Departament d'Electricitat i Electrònica de la Secció de Física. A partir del 1986 els departaments de la secció es van unir a l'actual Departament de Física, on Juan Muñoz va formar part del Grup d'Electromagnetisme fins a la seva jubilació l'any 2006.

Dins de